نوسانات بازار طلا در روز نیمه تعطیل: طلا و سکه ارزان شد؟

بازار طلا و سکه در شروع معاملات این هفته با کاهش قیمت همراه بود. به گفته نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، روز شنبه به دلیل تعطیلی نیمه‌روز، مبادلات فیزیکی در بازار انجام نشد و نوسانات کاهشی نرخ ارز و انس جهانی طلا، قیمت‌ها را در مسیر نزولی قرار داد.

کاهش قیمت طلا علی‌رغم پیش‌بینی‌ها:

بر خلاف پیش‌بینی‌ها مبنی بر افزایش قیمت انس جهانی طلا، این فلز گرانبها تا به امروز با افت قیمت روبرو بوده است. با این وجود، بذرافشان احتمال می‌دهد که تا پایان سال شاهد تغییراتی در بازارهای جهانی باشیم.

احتمال افزایش قیمت طلا در صورت تشدید تقاضا:

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه احتمال کاهش قیمت‌ها بسیار کم است، می‌گوید: در صورت نوسانات نرخ ارز و انس جهانی و همچنین تشدید تقاضا، ممکن است شاهد افزایش قیمت طلا و سکه باشیم.

مسدودی حساب‌های طلافروشان، چالشی بزرگ:

بذرافشان در ادامه به مشکل مسدودی حساب‌های طلافروشان اشاره می‌کند و می‌گوید: تا کنون اقدام خاصی برای حل این مشکل صورت نگرفته و تنها حدود چهار پنج حساب باز شده است. این موضوع باعث ایجاد مشکل در رفع تعهدات فعالان بازار و مبادلات شده و علاوه بر آسیب‌های روحی و اجتماعی، شرایط بازار را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

تشکیل کارگروه تخصصی طلا و جواهر:

با توجه به شرایط بحرانی صنعت طلا، نوسانات و قوانین دست و پاگیر مانند سامانه جامع تجارت، کارگروه تخصصی طلا و جواهر در اتاق اصناف ایران تشکیل شده است.

آغاز فعالیت کارگروه طلا و جواهر:

حکم‌های اعضای این کارگروه طی هفته جاری صادر می‌شود و کار اجرایی آن آغاز خواهد شد. انتظار می‌رود که این کارگروه در حل مشکلات صنعت طلا به صورت تخصصی نقش موثری ایفا کند.

آخرین قیمت طلا و سکه:

بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید در روز جاری ۳۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۲۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

همچنین هر مثقال طلا ۱۱ میلیون و ۹۶۹ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون و ۷۶۳ هزار و ۱۰۰ تومان و انس جهانی طلا نیز به ۲۰۲۴ دلار رسیده است.

پیام بگذارید