;

چطور در مک فولدر هوشمند بسازیم؟

ساخت فولدر جدید برای ذخیره و مدیریت فایل‌ها، عملی است که کاربران روزانه با آن درگیر هستند. ما به محض اینکه تعداد فایل‌های مشابه زیاد می‌شود، سعی می‌کنیم با قرار دادنشان در پوشه‌های مختلف، آن‌ها را آسان‌تر پیدا و مدیریت کنیم.

اگر از کاربران سیستم‌عامل مک هستید و عادت دارید که پوشه‌های زیادی ایجاد کنید یا فایل‌های زیادی دارید که پیدا کردن آن‌ها برایتان دشوار و وقت‌گیر است، می‌توانید از قابلیت پوشه هوشمند این سیستم‌عامل استفاده کنید.

پوشه هوشمند یا Smart Folder چیست؟

پوشه هوشمند نوع متفاوتی از پوشه‌ها است که مدام بروزرسانی می‌شود و فایل‌های جدید را تشخیص می‌دهد. همچنین نیازی نیست که فایل‌های خود را به درون اسمارت فولدر اضافه کنید، بلکه فایل‌ها از هرجایی در اسمارت فولدر گرد هم می‌آیند.

به‌بیانی دیگر، شما یک پوشه هوشمند ایجاد می‌کنید تا فایل‌های مدنظرتان از هرجای درایو فراخوانی و به شما نشان داده شوند. در حالی که فایل‌ها درون پوشه هوشمند وجود ندارند، اما درست مانند فایل‌های یک پوشه و بدون هیچ تفاوتی در اسمارت فولدر نمایان می‌شوند.

تغییراتی که در فایل‌های موجود در پوشه هوشمند ایجاد می‌کنید، سریعا روی فایل‌های اصلی نیز اعمال می‌شوند؛ یعنی فایل‌ها درون پوشه کپی نمی‌شوند بلکه به‌صورت بازتابی از فایل اصلی هستند. چنین رویکردی برای کسانی که به‌صورت همزمان روی چند پروژه کار می‌کنند، فضای ذخیره‌سازی کم و نیاز به فایل‌های یکسانی دارند کاملا مناسب است. در چنین حالتی تنها با ساخت پوشه هوشمند برای هر پروژه، به آن فایل دسترسی دارید بدون اینکه نیاز باشد آن را در چند جا کپی کنید.

برای اینکه چه فایل‌هایی را در اسمارت فولدر مشاهده کنید بستگی به خودتان دارد، مثلا می‌توانید تمام فایل‌های حجیم را انتخاب کنید یا تمام فایل‌هایی که دیروز وارد کامپیوترتان شده‌اند. اکنون باید تاحدودی متوجه عملکرد پوشه هوشمند شده باشید. در ادامه با نحوه ساخت Smart Folder در لپ‌تاپ و کامپیوترهای مک همراه زومیت باشید.

ساخت پوشه هوشمند

  • برای ساخت پوشه هوشمند Finder را باز کنید و روی گزینه File در بالا سمت چپ کلیک کنید. از میان گزینه‌های موجود New Smart Folder را انتخاب کنید.

منبع: www.zoomit.ir

پیام بگذارید