;

هوش مصنوعی تولید ویدیو Kling معرفی شد؛ رقیب چینی Sora + ویدیو

مدل هوش مصنوعی جدیدی با نام Kling برای تولید ویدیو منتشر شده است که بسیاری از ویژگی‌های مدل Sora از OpenAI را ارائه می‌کند و می‌تواند رقیبی جدی برای آن باشد.

هوش مصنوعی Kling که توسط شرکت چینی Kuaishou ساخته شده است، ویژگی‌هایی مانند تولید ویدیوهای طولانی‌تر، حرکت بهبودیافته در ویدیوها و سکانس‌های دارای چند شات می‌شود. برخلاف Sora که هنوز در دسترس نیست، به‌نظر می‌رسد که Kling فعلاً از طریق فهرست انتظار عرضه می‌شود.

ویدیو های تولید شده با هوش مصنوعی Kling

در بین ویدیوهای ساخته‌شده توسط هوش مصنوعی Kling، ویدیوهای نسبتاً طولانی از یک پسر در حال دوچرخه‌سواری و یک پاندا در حال نواختن گیتار وجود دارد.

به گفته سازنده Kling، این مدل می‌تواند ویدیوهای حداکثر دو دقیقه‌ای را با وضوح ۱۰۸۰p و نرخ ۳۰ فریم‌در‌ثانیه تولید کند. همچنین ادعا شده که می‌تواند «فیزیک دنیای واقعی را به‌دقت شبیه‌سازی کند» که بیشتر مدل‌های فعلی با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند. Kling همچنین می‌تواند صورت و بدن افراد را به‌صورت سه‌بعدی بازسازی کند تا حرکت اندام‌ها در ویدیوها به شکل واقعی نمایش داده شود.

نکته چشمگیر در ویدیوهای ساخته‌شده با این مدل، واقع‌گرایانه بودن آن‌ها است. به‌عنوان مثال، در تصویر بالا که توسط Kling ساخته شده است، واقعی یا غیرواقعی بودن طوطی تقریباً غیرقابل تشخیص است. به‌طورکلی به‌نظر می‌رسد که Kling در ویدیوهای خود حرکات را به‌صورت کاملاً دقیق نمایش می‌دهد و فیزیک دنیای واقعی را نیز به‌خوبی درک می‌کند.

بااین‌حال، چیزی که هنوز مشخص نیست این است که آیا Kling یا دیگر مدل‌های هوش مصنوعی ساخته‌شده توسط چین، مانند Vidu، در نهایت قرار است در دسترس کشورهای دیگر نیز قرار بگیرد یا خیر. نکته‌ای که احتمالاً درحال‌حاضر کمک زیادی به رونق سرویس‌های OpenAI مانند ChatGPT می‌کند.


منبع: digiato.com

پیام بگذارید