;

معرفی ارزهای دیجیتال برتر حوزه گیمینگ در ماه ژوئن

ارزهای دیجیتال مرتبط با گیمینگ در چرخه صعودی قبلی بازار، با معرفی مدل نوآورانه «بازی کن و درآمد کسب کن» که دنیای سرمایه‌گذاری و سرگرمی را درهم آمیخت، محبوبیت زیادی پیدا کردند. اما بسیاری از بازی‌ها برای سوار شدن بر این موج، عجولانه توسعه یافته و راه‌اندازی شدند و به دلیل نقص‌ها و مدل اقتصادی ناپایدار، هم به بازیکنان و هم به سرمایه‌گذاران ضررهای مالی وارد کردند. در این گزارش، به معرفی ارزهای دیجیتال حوزه گیمینگ می‌پردازیم که بیشترین فعالیت را در زمینه توسعه داشته‌اند.

معرفی ارزهای دیجیتال برتر حوزه گیمینگ

به گزارش فین بولد (Finbold) و طبق داده‌های «سنتیمنت»، ۵ پروژه ارز دیجیتال برتر در دسته گیمینگ به لحاظ فعالیت در زمینه توسعه عبارتند از:

  • مولتی ورس ایکس (EGLD): ۲۳۵,۴۷ واحد فعالیت در ۳۰ روز گذشته، با وجود افت ۲۰,۵ درصدی
  • دسنترالند (MANA): رتبه دوم با ۱۴۴,۲۳ واحد فعالیت و کاهش ۴۸,۰۵ درصدی در همین بازه
  • ناین کرونیکلز گلد: ۱۰۲,۷ واحد فعالیت
  • ایموتیبل ایکس (IMX): ۷۶,۸۷ واحد فعالیت
  • اسکیل (SKL): ۴۲,۸۳ واحد فعالیت

در ادامه به بررسی بیشتر مولتی ورس ایکس می‌پردازیم که رتبه یک این لیست را به خود اختصاص داده است.

«مولتی ورس ایکس» که پیشتر با نام «الروند» شناخته می‌شد، به مرور زمان جایگاه خود را در بین بازیکنان و مخصوصاً توسعه‌دهندگان بازی‌های وب ۳ تقویت کرده است. این پلتفرم یک بلاک چین لایه یک است که با غول‌هایی چون اتریوم (ETH)، سولانا (SOL) و کاردانو (ADA) رقابت می‌کند. مولتی ورس ایکس به خاطر حضور پررنگش در صنعت گیمینگ، در بین رقبا متمایز شده و تنها بلاک چینی است که با پیاده‌سازی کامل فناوری شاردینگ، مقیاس‌پذیری بالایی را ارائه می‌دهد؛ در عین اینکه اجرای نودها را با نیازمندی‌های سخت‌افزاری کم، در دسترس نگه می‌دارد.

معرفی ارزهای دیجیتال برتر حوزه گیمینگ در ماه ژوئن

نکته جالب دیگر، جذب سرمایه‌گذاران توسط مولتی ورس ایکس برای اکوسیستم دیفای آن است. در حال حاضر، این بلاک چین ۱۲۵ میلیون دلار ارزش قفل‌شده کل (TVL) در پروتکل‌هایش دارد و در رتبه ۳۹ در بین رقبا قرار گرفته است. با توجه به ارزش بازار ۹۵۲,۵ میلیون دلاری EGLD، نسبت ارزش بازار به TVL معادل ۷,۵۴ است که نشان می‌دهد این توکن نسبت به ارزشی که اکوسیستم دیفای فعلی آن دارد، احتمالاً بیش از حد فروخته شده و در قیمت‌های کنونی، فرصت بالقوه‌ای را پیش رو دارد.

جمع‌بندی

در نهایت باید گفت صنعت گیمینگ سال گذشته ۱۸۴ میلیارد دلار درآمد داشت و انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۲۰۰ میلیارد دلار برسد. آمار منتشر شده توسط نیوزو (Newzoo) حاکی از آن است که بازی‌های موبایلی با ۹۰,۵ میلیارد دلار گردش مالی در سال ۲۰۲۳، سهم ۴۵ درصدی از این بازار را از آن خود کرده‌اند. بنابراین حتی اختصاص بخش کوچکی از این بازار به مولتی ورس ایکس با ارزش بازار ۱ میلیارد دلاری، می‌تواند تقاضای بازار برای آن را به شکل چشمگیری افزایش دهد.


منبع: arzdigital.com

پیام بگذارید