مبارزه با سن غلات به یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار رسید

[ad_1]

سعید معین در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون در سطحی معادل یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار مبارزه علیه سن غلات صورت گرفت که یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار آن مربوط به سن مادر و ۱۰۰ هزار هکتار مربوط به پوره است.

او با بیان اینکه مبارزه علیه سن غلات ۳۵۰ هزارهکتار نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است، افزود: در مناطق گرمسیر جنوب مبارزه با پوره آغاز شده است و بدلیل شرایط مساعد بارندگی و تراکم‌ها احتمال می‌رود که مبارزه به ۳ میلیون هکتار برسد.

معین هدف اصلی مبارزه علیه سن غلات را جلوگیری از خسارت به تولید گندم اعلام کرد و گفت: سال گذشته میزان سن زدگی ۸ دهم درصد بود، اما برای امسال نمی‌توان از الان پیش بینی دقیقی داشت.

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات ادامه داد: با توجه به گرمای هوا طی ۱۰ روز آینده به کشاورزان توصیه می‌شود که به محض اعلام کارشناس مرکز خدمات نسبت به سم پاشی و مبارزه اقدام کنند، در غیراین صورت دچار سن زدگی می‌شوند.

به گفته او، با توجه به اتمام برداشت گندم در استان‌های هرمزگان، بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان و خوزستان مشکلی در ارتباط با سن زدگی گندم نداشتیم.

معین از افزایش مبارزه ۳ برابری زنگ زرد گندم نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: هم اکنون مبارزه در مناطق سردسیر و کوهستانی ادامه دارد و همواره پیش بینی می‌شود که ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده، دما به بالای ۲۲ تا ۲۳ درجه برسد که براین اساس مشکلی زنگ زرد ایجاد نمی‌کند.

[ad_2]

منبع: www.yjc.ir

پیام بگذارید