رقابت جدی‌تر با گوگل؛ OpenAI ظاهراً یک اپ جستجوی هوش مصنوعی می‌سازد

[ad_1]

OpenAI، استارتاپ سازنده ChatGPT ظاهراً درحال توسعه یک اپلیکیشن جستجو است که به‌طور مستقیم با گوگل رقابت خواهد کرد. گفته می‌شود که این موتور جستجوی هوش مصنوعی ممکن است به‌عنوان یک ویژگی جدید در دسترس ChatGPT قرار بگیرد یا یک برنامه مستقل باشد.

براساس گزارش اینفورمیشن، ظاهراً این سرویس از مایکروسافت بینگ پشتیبانی خواهد کرد که می‌تواند جدی‌ترین تهدیدی باشد که موتور جستجوی گوگل تاکنون با آن مواجه شده است. در این گزارش همچنین گفته شده که اپلیکیشن جستجوی هوش مصنوعی OpenAI حتی با وجود ویژگی‌هایی مانند خلاصه‌سازی، می‌تواند سریع‌تر از ChatGPT باشد.

اپلیکیشن جستجوی هوش مصنوعی OpenAI؛ تهدیدی برای گوگل

«سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI ظاهرا در تلاش است تا برای گوگل به یک کابوس تبدیل شود. درحال‌حاضر، بیش از 100 میلیون نفر هر هفته از ChatGPT استفاده می‌کنند و این امر به‌طور بالقوه می‌تواند کاربران روزانه موتور جستجوی گوگل را کاهش دهد. حالا OpenAI ایده ساخت یک اپلیکیشن متمرکز بر جستجو را در پیش گرفته است تا مستقیماً به تهدیدی برای تاج‌و‌تخت گوگل تبدیل شود.

مایکروسافت که یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران OpenAI است نیز تاکنون ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی آن را به محصولات خود مانند بینگ و Copilot اضافه کرده است. OpenAI روز گذشته از مدل فوق‌العاده حرفه‌ای و پیشرفته‌ای با نام Sora برای تولید ویدیو از متن رونمایی کرد.

Perplexity استارتاپ دیگری است که با اپلیکیشن جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی خود، سلطه گوگل را تهدید می‌کند. این استارتاپ کوچک تحت حمایت «جف بزوس»، بنیانگذار آمازون، کمتر از 40 کارمند دارد اما سرویس جستجوی آن هر ماه توسط 10 میلیون نفر استفاده می‌شود. اگر این گروه کوچک بتواند 10 میلیون نفر از کاربران احتمالی گوگل را به سمت خود بکشاند، می‌توان گفت که OpenAI و مایکروسافت نیز احتمالاً سهم بازار خود را به گوگل نزدیک‌تر خواهند کرد.

[ad_2]

منبع: digiato.com

پیام بگذارید