;

دی‌ام برد، رسانه تخصصی بازاریابی | dmboardگزارش کمپین نوروزی اتاقک: جذب ۲۲۰ هزار کاربر جدید در کمپین «یک اتاقک پر از عیدی» – دی‌ام برد

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اتاقک، یکی از قدیمی‌ترین سامانه‌های رزرو آنلاین اقامتگاه، کمپین نوروزی خود را با نام «یک اتاقک پر از عیدی» با هدف افزایش فروش و جذب کاربران جدید از نیمه اسفند ماه ۱۴۰۲ آغاز کرد که با استقبال کاربران مواجه شد.

صنعت گردشگری و اجاره اقامتگاه چندسالی است که تبدیل به صحنه رقابت تمام‌عیار بین کسب‌وکارهای فعال در این حوزه شده است. اتاقک نیز به عنوان یکی از قدیمی‌ترین کسب‌وکارهای فعال در این حوزه، کمپین نوروزی خود را با در پیش گرفتن شیوه‌ای متفاوت در این صنعت، مبتنی بر شانس و با ماهیت جک‌پات طراحی و پیاده‌سازی کرد.

چرا یک اتاقک پر از عیدی؟

هم‌زمانی این کمپین با تعطیلات نوروزی و همچنین هدایای جذابی که در قالب کدهای تخفیف به کاربران ارائه می‌شد؛ باعث شد تا شعار «یک اتاقک پر از عیدی» برای این کمپین انتخاب شود.

اتاقک پر از عیدی در فضای دیجیتال

با توجه به اینکه پرسونای هدف این کمپین علاقه‌مندان به سفر، تکنولوژی و وبگردی بود؛ اتاقک با تمرکز بر تبلیغات در فضای دیجیتال و بهینه‌سازی مستمر آن، توانست نسبت به تحقق هدف خود که افزایش فروش و جذب کاربران جدید بود گام بردارد.

تبلیغات کلیکی و بنری، تبلیغات در صفحات پر مخاطب اینستاگرام، اینفلوئنسر مارکتینگ، اس‌ام‌اس و ایمیل‌مارکتینگ، تبلیغات در اپلیکیشن‌ها، تبلیغات ویدئویی و پری‌رول، افیلیت‌مارکتینگ و رپورتاژ، از جمله فعالیت‌های انجام شده در راستای معرفی این کمپین به شمار می‌رود.

چگونه هدف جذب کاربر جدید محقق شد؟

در کمپین‌هایی که در فصل داغ فروش اجرا می‌شوند معمولا همه تمرکز کسب‌و‌کارها بر فروش است؛ اما اتاقک با در پیش‌گرفتن شیوه‌ای متفاوت، هدیه‌ای ویژه به ارزش ۵۰ میلیون تومان را برای آن دسته کاربرانی در نظر گرفت که بیشترین کاربر جدید را به بازی دعوت کنند؛ این هدیه به ۱۰ کاربری که بیشترین تعداد دوست جدید را به این بازی دعوت کردند تقدیم شد.

گزارش کمپین نوروزی اتاقک: جذب ۲۲۰ هزار کاربر جدید در کمپین «یک اتاقک پر از عیدی» 1

فعالیت‌های جانبی کمپین

با توجه به اینکه تعطیلات نوروز یکی از مهم‌ترین بازه‌های زمانی فروش در اتاقک به شمار می‌رود؛ از ماه‌ها قبل فرآیند آماده‌سازی این کمپین آغاز شد.

تیم ارتباط با مشتریان جهت پاسخگویی ۲۴ ساعته به حجم درخواست‌های کاربران، اقدام به جذب نیرو و تیم پشتیبانی و عملیات، برنامه‌ریزی و تامین اقامتگاه‌ها را آغاز کردند؛ همچنین تیم فنی اتاقک جهت آماده‌سازی زیرساخت لازم و پیاده‌سازی لندینگ، از ماه‌ها قبل فعالیت خود را شروع کرده بودند.

اتاقک با اجرای کمپینی مستقل به مدت ۱۵ روز در اینستاگرام، روزانه یک اعتبار ۳ میلیون تومانی را به قید قرعه به دنبال کنندگان خود هدیه داد.

گزارش کمپین نوروزی اتاقک: جذب ۲۲۰ هزار کاربر جدید در کمپین «یک اتاقک پر از عیدی» 2

همچنین با همکاری آژانس کلاکت ۴ ویدیو موزیکال ساخته شد که بیش از ۶ میلیون بار در اینستاگرام دیده شد.

گزارش کمپین نوروزی اتاقک: جذب ۲۲۰ هزار کاربر جدید در کمپین «یک اتاقک پر از عیدی» 3

نتایج به دست آمده از کمپین

طبق اعلام محسن سام، CMO اتاقک، در طول این کمپین  ۲۲۰،۰۰۰ کاربر یکتا بیش از ۷۰۲،۰۰۰ مرتبه شانس خود را برای دریافت عیدی از جک‌پات امتحان کردند که از این تعداد ۱۷۲،۰۰۰ کاربرِ جدید بودند. همچنین تعداد رزرو موفق روزانه اتاقک در بازه زمانی کمپین، به‌صورت میانگین رشد ۲۷٪ را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تجربه کرد و تعداد کاربران ثبت نامی در یک روز نیز رکورد جدیدی را بر جای گذاشت.

با توجه به نتایج به دست آمده از کمپین نوروزی «یک اتاقک پر از عیدی» و تمام تجربه‌هایی که در طول آن کسب شد، اتاقک در نظر دارد در سال جاری کمپین‌های متنوعی را طراحی و اجرا کند.


منبع: dmboard.media

پیام بگذارید