دی‌ام برد، رسانه تخصصی بازاریابی | dmboardگزارش ۱۴۰۲ خانومی منتشر شد؛ عمده مشتریان خانومی (۴۲٪) نسل Z هستند – دی‌ام برد

[ad_1]

خانومی که پلتفرمی آنلاین در زمینه فروش محصولات آرایشی و بهداشتی است گزارشی از فعالیت و عملکرد خود منتشر کرده و در آن به فراز و فرودهایی که تا به امروز داشته، چالش‌های جذب سرمایه و تغییرات کسب‌وکار خود قبل و بعد از جذب سرمایه، تحلیل تغییر رفتار کاربران و مخاطبان این پلتفرم چشم‌اندازهای خانومی پرداخته است.

در این گزارش می‌خوانیم: داستان «خانومی» از سال ۱۳۹۳ شروع شد. در آن روزها کسی در ایران E-commerce یا تجــارت الکترونیک در صنعت زیبایی را جدی نمی‌گرفت و «خانومی»
تصمیم گرفت اولین و جامع‌ترین فروشگاه اینترنتی تخصصی در زمینه‌ی لوازم آرایشی، بهداشتی و عطر باشد. از سال ۱۳۹۳ تا سـال ۱۳۹۸ »خانومی« با سرمایه‌ی اولیه و به‌عنوان پلتفرم خرده‌فروشی آنلاین فعالیت و رشد کرد اما از سال ۱۳۹۸ با جذب سرمایه، توسعه‌ی «خانومی» سرعت بیشتری گرفت و امروز شاخص‌های رشد و توسعه‌ی این کسب‌وکار بزرگ ده‌ها و صدها برابر شده است.

برای مطالعه نسخه کامل گزارش از این لینک استفاده کنید.

خانومی نمونه‌ای از توسعه «ورتیکال ای کامرس» در حوزه تخصصی فروش محصولات زیبایی

مهمترین ویژگی‌های تجارت الکترونیک عمودی را می‌توان اینگونه خلاصه کرد:

گزارش ۱۴۰۲ خانومی منتشر شد؛ عمده مشتریان خانومی (۴۲٪) نسل Z هستند 1

در گزارش خانومی می‌خوانیم که این مجموعه تجارت خود را «تجارت الکترونیک عمودی» عنوان می‌کند و توضیح می‌دهد: تجارت الکترونیک عمودی بر حوزه‌ای خاص از بازار تمرکز دارد و خدمات و محصولاتی تخصصی در آن حوزه خاص ارائه می‌دهد. چنین تمرکزی مزیت‌های قابل توجهی را برای کسب‌وکارها به ارمغان می‌آورد:

گزارش ۱۴۰۲ خانومی منتشر شد؛ عمده مشتریان خانومی (۴۲٪) نسل Z هستند 2

رکوردهای خانومی در سال ۱۴۰۲ و رشد ۵۶٪ مشتریان این پلتفرم

فروش خانومی در سال ۱۴۰۲

میزان فروش فروشگاه محصولات مراقبت از پوست و مو، آرایشی و عطر خانومی که در سال ۱۳۹۳ معادل ۳۸۰ میلیون تومان بود، در سال ۱۴۰۲ نزدیک به هزار میلیارد تومان (یک همت) رسید.گزارش ۱۴۰۲ خانومی منتشر شد؛ عمده مشتریان خانومی (۴۲٪) نسل Z هستند 3

رشد ۵۶ درصدی تعداد مشتریان خانومی

تعداد مشتریان فروشگاه اینترنتی خانومی با ۵۶ درصد افزایش از ۸۵۷۱۴۰ نفر در سال ۱۴۰۱ به ۱۳۳۷۹۸۶ نفر در سال ۱۴۰۲ رسید.

گزارش ۱۴۰۲ خانومی منتشر شد؛ عمده مشتریان خانومی (۴۲٪) نسل Z هستند 4

پرسفارش‌ترین روزهای سال ۱۴۰۲ با نرخ تبدیل ۸/۸ درصدی

کمپین «بلک بیوتی» که از ۳۰ آبان تا ۶ آذر ۱۴۰۲ برگزار شد، پرفروش‌ترین روزهای سال خانومی را به همراه داشت. سوم آذر ماه سال گذشته با ثبت رکورد بیش از ۴۰ میلیارد تومان تبدیل به پرفروش‌ترین روز سال شد. روز جمعه ۳ آذر، رکورد نرخ تبدیل، یعنی نسبت تبدیل بازدیدکننده به مشتری، در خانومی زده شد و به عدد ۸٫۸٪ رسید که نسبت به رکورد قبلی خانومی حدودا ۶۰ درصد رشد داشته و حدود دو برابر میانگین جهانی است.

گزارش ۱۴۰۲ خانومی منتشر شد؛ عمده مشتریان خانومی (۴۲٪) نسل Z هستند 5

در سوشال مدیای خانومی چه گذشت؟ ۵۵ میلیون ایمپرشن در طول کمپین

روند جذب فالوئر در اینستاگرام خانومی در سال ۱۴۰۲ همواره رو به افزایش بوده و نزدیک به ۲۰۰ هزار دنبال‌کننده‌ی جدید پیدا کرده است. در طول کمپین «بلک بیوتی» ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار اکانت یکتا در صفحه‌ی اینستاگرام «خانومی» ۵۵ میلیون ایمپرشن ایجاد کردند.

گزارش ۱۴۰۲ خانومی منتشر شد؛ عمده مشتریان خانومی (۴۲٪) نسل Z هستند 6

میزان محبوبیت کالاها و سفارش از پلتفرم خانومی به تفکیک استان‌ و سن کاربران

محصولات زیبایی در کدام استان‌های کشور مشتری بیشتری دارند؟

تهرانی‌ها که ۴۴٫۰۵ درصد سهم فروش را به خود اختصاص می‌دهند، پرجمعیت‌ترین گروه مشتریان خانومی هستند.

گزارش ۱۴۰۲ خانومی منتشر شد؛ عمده مشتریان خانومی (۴۲٪) نسل Z هستند 7

گروه سنی کاربران در اینستاگرام خانومی

مخاطبان اینستاگرام خانومی بیشتر ۲۵ تا ۳۴ ساله هستند.

گزارش ۱۴۰۲ خانومی منتشر شد؛ عمده مشتریان خانومی (۴۲٪) نسل Z هستند 8

بیشترین جست‌وجوها

پرتکرارترین دسته‌بندی‌های محصولات زیبایی که کاربران در سایت خانومی جست‌وجو شده‌اند:

گزارش ۱۴۰۲ خانومی منتشر شد؛ عمده مشتریان خانومی (۴۲٪) نسل Z هستند 9

در آمار مربوط به تعداد کالاهای متمایز موجود در فروشگاه، بیشترین سهم متعلق به محصولات مراقبت از پوست و عطر و ادکلن است. محصولات مراقبت از مو، آرایشی و بهداشت شخصی هم رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص می‌دهند.

گزارش ۱۴۰۲ خانومی منتشر شد؛ عمده مشتریان خانومی (۴۲٪) نسل Z هستند 10

پرفروش‌ترین دسته محصولات مراقبت پوست؛ ضدآفتاب در صدر

در بین محصولات مراقبت پوست که وزنی معادل ۵۲ درصد از سهم فروش را به خود اختصاص می‌دهند، کرم ضدآفتاب، آبرسان و مرطوب‌کننده و شوینده صورت محبوب‌ترین محصولات در سبد خرید مشتریان هستند.

گزارش ۱۴۰۲ خانومی منتشر شد؛ عمده مشتریان خانومی (۴۲٪) نسل Z هستند 11

۱۰ برند زیبایی ایرانی در فهرست ۱۰۰ کالای پرفروش خانومی

در فهرست ۱۰۰ کالای پرفروش خانومی (از نظر تعداد) محصولات لافارر، سایناسکین و سریتا در رتبه اول تا سوم قرار دارند.

گزارش ۱۴۰۲ خانومی منتشر شد؛ عمده مشتریان خانومی (۴۲٪) نسل Z هستند 12

تعداد وندورها (شرکت‌های تامین‌کننده) که با فروشگاه خانومی همکاری می‌کنند ۲۴۰ مجموعه و برند گزارش شده است.

درآمد بازار محصولات زیبایی در جهان در سال ۲۰۲۳ چقدر بوده است؟

طبق داده‌های وبسایت Spherical insights، کل درآمد بازار محصولات زیبایی در جهان به ۴۲۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ رسید.

گزارش ۱۴۰۲ خانومی منتشر شد؛ عمده مشتریان خانومی (۴۲٪) نسل Z هستند 13

برندهای زیبایی برای تبلیغات دیجیتال چه هزینه‌ا‌ی می‌کنند؟

درصنعتی که ســرمایه‌گذاری زیادی درآن صورت می‌گیرد،منطقی است که برندهای زیبایی میلیاردها دلار را صرف تبلیغات کنند. در حال حاضر، تبلیغات در زیبایی با ســرعت ۲٫۲ درصد در سال در حال رشد است. البته تلویزیون همچنان مهمترین کانال تبلیغاتی در دنیا به شمار می‌آید، ولی تبلیغات دیجیتال نیز رشد چشمگیری را نشان می‌دهد.

گزارش ۱۴۰۲ خانومی منتشر شد؛ عمده مشتریان خانومی (۴۲٪) نسل Z هستند 14

هزینه برندهای زیبایی به ازای هر کلیک

بـا روی آوردن مصرف‌کنندگان جوان‌تر به اینترنت و خرید آنلاین، استراتژی‌های بازاریابی برندها نیز به همین سمت سوق پیدا کرده است. در حال حاضر، یک‌سوم از خریداران محصـولات زیبایی در شـبکه‌های اجتماعی بـا برندهای زیبایی تعامل دارند. میانگین هزینه برندهای زیبایی به ازای هر کلیک برای تبلیغات مرتبط با محصولات زیبایی و مراقبت شخصی، برابر با ۱٫۶۸ دلار است.

گزارش ۱۴۰۲ خانومی منتشر شد؛ عمده مشتریان خانومی (۴۲٪) نسل Z هستند 15

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که ۶۷ درصد از خریداران محصولات زیبایی می‌گویند که برای آشنایی با محصولات زیبایی جدید، سراغ اینفلوئنسرها می‌روند، ۴۲ درصد از مصرف‌کنندگان محصولی را که از سوی یک اینفلوئنسر تبلیغ می‌شود خریداری می‌کنند، ۴۳ درصد گفته‌اند که مطمئن نیستند و ۱۵ درصد هم تصریح کرده‌اند که چنین محصولی را نمی‌خرند.

گزارش ۱۴۰۲ خانومی منتشر شد؛ عمده مشتریان خانومی (۴۲٪) نسل Z هستند 16

همچنین در ادامه این گزارش می‌خوانیم که خانومی در سال ۱۴۰۳ قصد دارد مسیر توسعه را با راه‌اندازی بیزینس لاین‌های جدید با سرعت بیشتری ادامه دهد.

گزارش ۱۴۰۲ خانومی منتشر شد؛ عمده مشتریان خانومی (۴۲٪) نسل Z هستند 17

 نسخه کامل گزارش را از اینجا مطالعه کنید.

[ad_2]

منبع: dmboard.media

پیام بگذارید