;

دی‌ام برد، رسانه تخصصی بازاریابی | dmboardهوش مصنوعی و انقلاب بازاریابی مد و سبک زندگی: چگونه ماشین‌ها در حال شکل‌دهی به استایل‌ هستند؟ به قلم محمودرضا چمنی – دی‌ام برد

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

من، محمودرضا چمنی، دانش آموخته MBA دانشگاه McGill و مدیریت از مدرسه کسب‌وکار ESSEC پاریس هستم و در حال حاضر وظیفه راهبری بازاریابی گروه برندهای درسا را بر عهده دارم. من در صنایع متنوعی از جمله مد، گردشگری، خرده فروشی، بیمه، و حمل و نقل به عنوان یک کارآموز، یک متخصص و یک کارآفرین، مشغول به فعالیت بوده و هستم.

قلم پیش رو، تلاشی است با بهره‌گیری از مثال‌هایی معتبر و تجربیاتی عملی و مقدمه ای بر هوش مصنوعی و انقلاب بازاریابی مد و سبک زندگی. صنعت مد و سبک زندگی همیشه در خط مقدم ترندها بوده‌اند. اما امروزه، نوع جدیدی از پیشروی در حال ظهور است: هوش مصنوعی (AI). هوش مصنوعی به سرعت نحوه ارتباط برندها با مصرف‌کنندگان، شخصی‌سازی تجربه خرید و حتی طراحی محصولات جدید را متحول می‌کند.

چرا هوش مصنوعی یک تغییر دهنده بازی در بازاریابی مد و سبک زندگی است؟

به طور سنتی، بازاریابی مد به جمعیت‌شناسی و هدف‌گذاری گسترده متکی بود. هوش مصنوعی رویکرد ظریف‌تری را ارائه می‌دهد:

فرا-شخصی‌‌سازی

هوش مصنوعی مقادیر زیادی از داده‌های مشتری را برای درک ترجیحات فردی تجزیه و تحلیل می‌کند. این امکان توصیه‌های هدفمند، محتوای پویا و کمپین‌های بازاریابی شخصی‌سازی‌شده را فراهم می‌کند که با هر مشتری همخوانی دارد.

جستجوی بصری و الهام

تصور کنید استایلی کامل را بر اساس تصویری در گوشی خود پیدا کنید. ابزارهای جستجوی بصری مبتنی بر هوش مصنوعی این کار را به واقعیت تبدیل می‌کنند و به کاربران امکان می‌دهند سبک‌های مشابه را پیدا کنند یا حتی با اکسسوری توصیه شده، ظاهر خود را کامل کنند.

چت‌بات‌ها و استایلیست‌های مجازی

چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند ۲۴/۷ به سؤالات مشتری پاسخ دهند، مشاوره سبک و استایل ارائه دهند و حتی آنها را در فرآیند خرید راهنمایی کنند. این کار یک استایلیست مجازی در دسترس دائمی را برای یک تجربه خرید جذاب‌تر ایجاد می‌کند.

پیش‌بینی روند و طراحی

هوش مصنوعی می‌تواند با تجزیه و تحلیل روندهای رسانه‌های اجتماعی، داده‌های خرید و تاریخچه مد، سبک‌های آینده را پیش‌بینی کند. این امکان می‌دهد تا برندها جلوتر باشند و محصولاتی را طراحی کنند که مورد علاقه مصرف‌کنندگان باشد.

روش‌های پایدار (Sustainable)

هوش مصنوعی می‌تواند فرآیندهای تولید را برای به حداقل رساندن ضایعات و شناسایی مواد سازگار با محیط زیست بهینه کند. این امر به تقاضای رو به رشد مصرف‌کنندگان برای مد پایدار پاسخ می‌دهد.

ظهور مصرف‌کننده ذیل قدرت هوش مصنوعی

مصرف‌کنندگان در حال پذیرش هوش مصنوعی در بازار مد هستند. مطالعات نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از مصرف‌کنندگان از برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی در مد هیجان‌زده هستند و مایلند با برندهایی که از این فناوری برای شخصی‌سازی و پایداری استفاده می‌کنند، هزینه بیشتری بپردازند.

هوش مصنوعی: ابزاری برای توانمندسازی مارکترها

هوش مصنوعی نیامده است تا جایگزین مارکترها شود، بلکه آن‌ها را توانمند خواهد ساخت. با اتوماسیون کردن کارهای تکراری و ارائه بینش مبتنی بر داده، هوش مصنوعی مارکترها را آزادی می بخشد تا بر روی استراتژی‌های خلاقانه و ایجاد ارتباطات قوی‌تر برند تمرکز کنند.

آینده بازاریابی مد و سبک زندگی

با ادامه تکامل هوش مصنوعی، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که کاربردهای نوآورانه بیشتری در بازاریابی مد مانند موارد زیر داشته باشیم:

Influencer Marketing ذیل قدرت هوش مصنوعی

شناسایی و همکاری با میکرواینفلوئنسرهایی که مخاطبانشان کاملاً با برند مطابقت دارند.

تجربیات خرید فراگیر

استفاده از واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) برای به مشتریان اجازه می‌دهد تا لباس‌ها را به صورت مجازی امتحان کنند یا دریابند مبلمان در خانه‌شان چگونه به نظر می‌رسد.

چشم‌انداز بازاریابی مد و سبک زندگی با هوش مصنوعی در راس آن در حال انقلاب است. با پذیرش این فناوری، برندها می‌توانند تجربیات جذاب‌تر و شخصی‌سازی‌شده‌تری را برای مصرف‌کنندگان ایجاد کنند و در نهایت منجر به افزایش فروش و وفاداری به برند شوند.


منبع: dmboard.media

پیام بگذارید