;

دی‌ام برد، رسانه تخصصی بازاریابی | dmboardهزینه تبلیغات مترو در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟ دی‌ام برد

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

یکی از برنامه‌های دی‌ام‌برد، اطلاع‌رسانی درباره هزینه انواع تبلیغات برای کسب‌وکارهاست. در اولین بخش از این گزارش‌های سریالی، سعی داریم هزینه تبلیغات در مترو را مرور کرده و جزئیات آن را بررسی کنیم.

ترافیک این روزهای تهران باعث شده تا مترو یکی از پرکاربردترین وسایل حمل‌ونقل عمومی به شمار رود. به تبع این اتفاق، این وسیله حمل و نقل عمومی به یکی از مکان‌های مهم برای ارائه تبلیغات محیطی تبدیل شده است. اما هزینه تبلیغات مترو در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

هزینه کتیبه‌های تبلیغاتی

پیگیری‌های دی‌ام‌برد نشان می‌دهد، متوسط هزینه اجاره ماهانه کتیبه‌های داخل واگن، در واگن‌های عمومی ۸۰۰ هزار تومان است. البته جالب است بدانید که این هزینه برای واگن بانوان ۱۰۰ هزار تومان گران‌تر است.

کتیبه مترو

نمونه تبلیغ در کتیبه داخل واگن

هزینه تبلیغ روی بدنه قطارها

همچنین اجاره ماهانه بدنه دوطرف قطار ۶۰ میلیون تومان است. گفتنی است قرارداد این اجاره باید یکجا و به مدت ۶ ماه خریداری شود و این یعنی مبلغ آن به ۲۷۰ میلیون تومان می‌رسد. اجاره ماهانه دستگیره‌های مترو نیز ماهانه ۴۰۰ هزار تومان است. البته باید این را بدانید که هر واگن ۳۰ عدد دستگیره و هر قطار ۲۱۰ عدد دستگیره دارد که این تعداد به طور کامل واگذار می شود. قیمت تمام‌شده برای این تعداد نیز ۸۵ میلیون تومان است. 

تبلیغات در مترو

نمونه تبلیغ روی بدنه واگن

 

تبلیغات مترو

نمونه تبلیغ روی دستگیره مترو

لایت‌باکس‌های سکوها

اجاره ماهانه هر عدد لایت‌باکس زیر سکو (حریم ریلی) ۱۵میلیون تومان و اجاره ماهانه تابلوهای بنری روی سکو، برای هر متر مربع بین ۲ الی ۳ میلیون تومان متغیر است.

 

نمونه تبلیغ در لایت‌باکس

نمونه تبلیغ در لایت‌باکس

فضای تبلیغاتی پله برقی و راه‌پله

اجاره ماهانه بدنه استیل پله‌‌های برقی بین ۶ الی ۱۰ میلیون تومان است. اجاره ماهانه پیشانی راه‌پله‌های ثابت نیز از ۵ تا ۱۰ میلیون تومان متغیر است. اجاره ماهانه لایت‌باکس کنار پله‌برقی‌ها نیز از ۸ الی ۱۰ میلیون تومان است. جالب است بدانید هر ۱۰۰ ساعت «لوگوپرژکتور» (نورپردازی) نیز مبلغ ۲۵ میلیون تومان هزینه دارد.

تبلیغات در مترو

نمونه تبلیغ در بدنه پله‌برقی

 

تعرفه تبلیغات مترو در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟ گزارش دی‌ام برد از هزینه تبلیغات محیطی 1

نمونه تبلیغ لوگوپرژکتور

گفتنی است این اختلاف قیمت در  ایستگاه‌های مختلف مترو به میزان تردد افراد در این محیط وابسته است. درواقع سه نوع دسته‌بندی A، A+ و B برای تعیین تعرفه تبلیغات در ایستگاه‌های مترو وجود دارد که ایستگاه‌های A گران‌ترین و ایستگاه‌های B ارزانترین تعرفه‌ها را دارند. برای مثال ایستگاه‌های پرتردد تاتر شهر، میدان انقلاب، کرج، گلشهر و… جزو مناطق A+ به شمار می‌روند. ایستگاه‌های بیمه، سبلان، برج میلاد، قائم و… در دسته A و ایستگاه‌های رودکی، محمدشهر، چیتگر و… در دسته B قرار دارند.

 

 

 


منبع: dmboard.media

پیام بگذارید