دی‌ام برد، رسانه تخصصی بازاریابی | dmboardمدیرعامل آژانس بادکوبه: تبلیغات تلوزیونی میزان اعتماد مخاطب به برند را ۵۸ درصد افزایش می‌دهد – دی‌ام برد

[ad_1]

زمان مطالعه: 3 دقیقه

مدیرعامل آژانس بادکوبه در دومین رویداد NexUp گفت: «هنوز ۳۴ درصد مخاطبان را برای تماشا انتخاب می‌کنند.» او اشاره کرد که تلوزیون به دلیل قابل اعتماد بودن و هزینه کمتر، کماکان بستر مناسبی برای تبلیغات است.

دومین رویداد تخصصی NexUp با موضوع تحول تبلیغاتی با تاکید بر محتوا ۲۴ اردیبهشت ماه در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد. امین قوام قدری، مدیرعامل آژانس بادکوبه در این رویداد پیرامون اهمیت پیام‌های بازرگانی توضیح داد: «شعار ما در بادکوبه ارائه راهکارهایی برای شکل‌دهی و هدایت و البته اثربخشی تبلیغات است.» او با اشاره به اینکه هنوز ۳۴ درصد مخاطبان همچنان تلوزیون را برای تماشا انخاب می‌کنند، گفت: «داده‌های گوگل‌ترند در سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد، میزان سرچ نام برندها در گوگل با میزان پخش تبلیغات آن‌ها در تلوزیون ارتباط مستقیم دارد. چراکه هنوز تلوزیون راه مناسبی برای برقراری ارتباط با بخش عظیمی از جامعه است.»

کسب‌وکارهای آنلاین، صاحب ۱۹ درصد از بودجه تبلیغات تلوزیونی در جهان

مدیرعامل بادکوبه

به گفته مدیرعامل بادکوبه، اعتبار، ماندگاری بالا و هزینه‌های پایین هنوز از مهم‌ترین ویژگی‌های تبلیغات تلوزیونی به شمار می‌آیند.او همچنین گفت: «براساس تبلیغات شرکت نیلسن در سال ۲۰۲۲، کسب‌وکارهای آنلاینی که عملکرد آن‌ها قابل اندازه‌گیری است، ۱۹ درصد بودجه هزینه شده برای تبلیغات تلوزیونی در جهان را در اختیار گرفتند. همچنین در جهان ۶۲ درصد از برندهایی که دنبال سرمایه‌گذاری کوتاه‌‌مدت هستند، از تلوزیون برای تبلیغات استفاده می‌کنند تا بتوانند به صورت زود بازده به رشد برسند.»

 

به عقیده قوام قدری، طبق شاخص تراست، ۳۷ درصدبزرگسالان و ۳۸ درصد ۱۶ تا ۳۴ ساله‌ها بالاترین اعتماد را به آگهی‌های تلوزیون دارند. چراکه مقدار مردم تصور می‌کنند تبلیغات تلوزیونی گران‌تر است، در نتیجه بیشتر به آن اعتماد می‌کنند. مدیرعامل بادکوبه با اشاره به اینکه انتقال احساسات و عواطف یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انسانی است، توضیح داد که تلوزیون یکی از بهترین راه‌های انتقال داستان‌های برندها و احساسات است. او درباره آمار نیز گفت: «۵۸درصد احساسات، ۶۲ درصد سرگرمی و ۵۴ درصد حس دوست داشتن از طریق احساسات از طریق رسانه تلوزیون منتقل می‌شود. در نتیجه تلوزیون در برندسازی نقش موثری دارد.» او با اشاره به اینکه تبلیغات سوشال مدیا اثرگذاری کوتاه‌مدت دارد، بیان کرد: «تبلیغات تلویزیونی طولانی مدت است و بعد از سال‌ها در یادها می‌ماند.»

مدیرعامل آژانس بادکوبه: تبلیغات تلوزیونی میزان اعتماد مخاطب به برند را ۵۸ درصد افزایش می‌دهد 1

راندمان بالاتر با تبلیغات تلوزیونی

او همچنین پیرامون سایر مزایای تبلیغات تلوزیونی گفت: «برندهایی که تلویزیون را مدیای اصلی انتخاب کردند، ۲۰ درصد در تبلیغات آنلاین و ۳۱ درصد در سوشال‌مدیا راندمان بالاتری را تجربه کردند. او اشاره کرد که با تبلیغات تلوزیونی می‌توان در هزینه‌هایی که برای تبلیغات در سایر رسانه‌ها مصرف می‌شود، صرفه‌جویی کرد. به صورت کلی تلوزیون شما ۴۳ درصد باکیفیت‌تر، ۵۰ درصد پولدارتر و ۵۸ درصد قابل اعتمادتر نشان می‌دهد.»

مدیرعامل بادکوبه با اشاره به اینکه اغلب جوانان به تبلیغات سوشال‌مدیا تمایل دارند، گفت: «در این شرایط باید برای تبلیغات تلوزیونی سه ضلع مثلث را در نظر بگیریم که اولین آن مخاطب است. برندها و مسئولان آن‌ها و البته خود نهاد صداوسیما به عنوان قانونگذار دو ضلع دیگر مثلث تبلیغات هستند.» او اشاره کرد که این سه ضلع همواره باید با یکدیگر در تعامل باشند. برای مثال آژانس‌های تبلیغاتی راهکارهای منحصربه‌فردی به برندها ارائه دهند تا بتوانند از تبلیغات تلوزیونی به شیوه بهتری استفاده کنند. برندها نیز باید با آژانس‌ها همراهی کنند و تلوزیون به عنوان قانونگذار مسیر را تسهیل کند. او همچنین توضیح داد: «آژانس‌ها باید جریان‌های نقدینگی را چک کنند و شرکتی که توانمندی نقدینگی ندارد را گرفتار تبلیغات پر هزینه نکنند. برندهانیز باید برای برنامه‌ریزی درست به مشاوران خود اعتماد کنند و از آن‌ها اطلاعات بخواهند. صداوسیما و مرکز پژوهش‌ها نیز باید اطلاعات لازم را در اختیار برندها قرار دهند.»

مدیرعامل آژانس بادکوبه: تبلیغات تلوزیونی میزان اعتماد مخاطب به برند را ۵۸ درصد افزایش می‌دهد 2

به گفته مدیرعامل بادکوبه باید برنامه‌های یکپارچه‌ای برای برندها چیده شود. چراکه همه چیز دیده‌شدن نیست و شاخص‌های دیگری نیز برایب رشد وجود دارد که تلوزیون به راحتی می‌تواند آن‌ها را فرام کند. او از صداوسیما خواست تا با دنیای آنلاین زاویه نداشته باشد و از ظرفیت‌های آن استفاده کند. ضمن اینکه دیتاهایی برای اندازه‌گیری برنامه‌ها نیاز است که به آژانس‌ها نیز برای عملکرد بهتر کمک می‌کند و وظیفه صداوسیماست تا این دیتاها رادر اختیار آژانس‌ها قرار دهند.

 

[ad_2]

منبع: dmboard.media

پیام بگذارید