;

دی‌ام برد، رسانه تخصصی بازاریابی | dmboardفرصت ویژه برای شناخته شدن برند کارفرمایی شرکت شما؛ چرا همکاری با کوئرا در سال ۱۴۰۳ مزایای مهمی برای کسب‌وکارها دارد؟ دی‌ام برد

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

کوئرا پلتفرم جامعی برای آموزش برنامه‌ نویسی به علاقه‌مندان است. این شرکت توانست در تابستان ۱۴۰۱، بوت‌کمپ‌ برنامه نویسی در زمینه‌های آموزش لینوکس، تحلیل داده، هوش مصنوعی، بلاک‌چین، فرانت‌اند و غیره برگزار کند.

در میان بوت‌کمپ‌هایی که برای آموزش زبان یا پلتفرمی خاص طراحی شدند، دو سری از خانواده بوت‌کمپ‌های کوئرا، با نام‌های «بوت‌کمپ‌های آلفا» و «بوت‌کمپ‌های دلتا» هم برگزار می‌شوند که علاوه‌بر آموزش یک زبان یا تکنولوژی، ویژگی‌های خاصی دارند.

بوت‌کمپ‌های آلفا به‌عنوان دروازه ورود به برنامه‌نویسی شناخته می‌شوند؛ دوره‌های فشرده‌ای که مبانی و اصول یک زبان برنامه‌نویسی یا تکنولوژی مورد بحث قرار می‌گیرد. تشریح مباحث تکمیلی و آماده‌سازی افراد برای ورود به مراحل پیشرفته، از دیگر اهداف این بوت‌کمپ‌ها هستند. معمولا تمرین‌های عملی این دوره‌ها برمبنای چالش‌های دنیای واقعی و نزدیک به صنعت موردنظر طراحی می‌شوند. همراهی منتورها در رفع ایرادات کدنویسی و برگزاری جلسات رفع اشکال هم بخشی از این مسیر هستند. در پایان دوره، کوئرا دورهمی‌های حضوری، آنلاین، کار تیمی و شبکه‌سازی را اجرا می‌کند تا مهارت‌آموزان بتوانند مفاهیم و آموزش‌ها را با یکدیگر به‌اشتراک بگذارند. این مشارکت‌ها به درک بیشتر مفاهیم و مشاهده آموخته‌ها از زاویه‌ای جدید، به تثبیت آن‌ها کمک خواهد کرد.

بوت‌کمپ‌های دلتا در فضای تخصصی زبان‌های برنامه‌نویسی فعالیت می‌کنند؛ فضایی که می‌تواند شرکت‌کنندگان را با مباحث پیشرفته آشنا کرده و آن‌ها را آماده ورود به بازار کار کند. شرکت در این دوره‌های فشرده مستلزم درک و تسلط بر مباحث مقدماتی و مبانی زبان برنامه‌نویسی و تکنولوژی مدنظر دارند. خروجی این بوت‌کمپ‌ها توسعه مهارت‌های نرم، آماده شدن مهارت‌آموزان برای ورود به بازار کار و رزومه‌نویسی موثر خواهد بود. برای رسیدن به این اهداف، کوئرا مصاحبه‌های شبیه‌سازی‌شده و منتورینگ حرفه‌ای را ارائه می‌دهد تا هر شرکت‌کننده با حل چالش‌های پروژه‌های عملی، بتواند با سوالات واقعی جلسات مصاحبه روبه‌رو شود.

این دو سری از خانواده بوت‌کمپ‌ها در مسیر رشد و تکامل هستند. به‌همین‌دلیل، فرصتی در تابستان ۱۴۰۳ پیش‌روی شرکت‌ها قرار گرفته است تا بتوانند حامی سری هفتم بوت‌کمپ‌های آلفا و دلتا باشند.

بوت‌کمپ‌های آلفا در تابستان ۱۴۰۳ روی آموزش زبان‌های برنامه‌نویسی C#، پایتون و حوزه فرانت‌اند (Front-End) تمرکز دارند؛ درحالی‌که بوت‌کمپ‌های دلتا به آموزش هوش مصنوعی، مهندسی داده (Data Engineering)، جنگو، ری‌اکت و Next.js، اندروید و دواپس می‌پردازند.

مزایای همکاری شرکت‌ها با کوئرا چه چیزهایی هستند؟

  • فرصت شناخته شدن شرکت و برند کارفرمایی در میان برنامه‌نویسان، دانشجویان و نخبگان دانشگاه‌های مطرح
  • امکان جذب شرکت‌کنندگان برتر هر دوره
  • استفاده از چالش‌های به‌روز و واقعی هر شرکت‌ به‌عنوان تمرین و پروژه در بوت‌کمپ‌ها
  • تور بازدید از شرکت حامی
  • فرصت برگزاری کارگاه‌های مهارت‌پروری و توسعه مهارت‌های نرم
  • رشد برند شخصی (Personal Branding) نیروهای فنی شرکت‌ها توسط مشارکت‌ آن‌ها به‌عنوان استاد، راهنما یا منتور در بوت‌کمپ‌های کوئرا

امکان ارائه آموزش‌های تخصصی و عمیق در حوزه مدنظر توسط برترین اعضای تیم شرکت‌های حامی

فرصت ویژه برای شناخته شدن برند کارفرمایی شرکت شما؛ چرا همکاری با کوئرا در سال ۱۴۰۳ مزایای مهمی برای کسب‌وکارها دارد؟ 1

آیا کوئرا با شرکت‌های دیگری هم همکاری داشته است؟

بله. کوئرا در سال ۱۴۰۱، افتخار برگزاری بوت‌کمپ اختصاصی را با شرکت دیجی‌کالا داشته است. این دوره فشرده با نام «بوت‌کمپ بی‌نهایت دیجی‌کالا» برگزار شد و روی دو حوزه دواپس و مهندسی نرم‌افزار تمرکز داشت. در این بوت‌کمپ، فرصت خوبی برای یادگیری، کسب تجربه و فعالیت در یک محیط کار حرفه‌ای فراهم شد. شرکت‌کنندگان توانستند با تکنولوژی‌های مورد استفاده در دیجی‌کالا و ساختار تیم‌ها و فرایندهای کاری‌ در یک محیط کار واقعی آشنا شوند. همچنین در این فرصت، شرکت‌کنندگان توانستند تیم‌های برنامه‌نویسی خود را تشکیل دهند و به‌شکل گروهی روی پروژه‌های مختلف کار کنند. در انتهای بوت‌کمپ بی‌نهایت دیجی‌کالا، نفرات برگزیده به مصاحبه استخدامی در این خرده‌فروشی آنلاین دعوت شدند.

همکاری دیگری بین کوئرا، بازار و بازارپی در سری ششم بوت‌کمپ‌ها شروع شد. در طی همکاری دیگر این دو شرکت‌ مطرح ایرانی، بوت‌کمپ هوش مصنوعی طراحی و پیاده‌سازی شد. در این بوت‌کمپ، قفل مرحله با شکافتن کتاب‌خانه‌های کار با داده در پایتون و مباحث پایه‌ای ریاضیات برای توسعه AI شکسته شد. شرکت‌کنندگان این دوره فشرده در طول مسیر، مباحثی همچون یادگیری ماشین، الگوریتم‌های توسعه مدل، یادگیری عمیق و سایر مباحث مرتبط را فرا گرفتند؛ مباحث اساسی و پایه که برای توسعه هر مدل AI ضروری محسوب می‌شوند.

همکاری بازار و بازارپی با کوئرا در بوت‌کمپ هوش مصنوعی، چه نظراتی از مدیران منابع انسانی این دو شرکت دریافت کرد؟

تیم کوئرا در طی مصاحبه‌ای با آقای سجاد حیات‌بخش، مدیر منابع انسانی شرکت بازارپی و خانم فرنوش بلقیس‌زاده، مدیر منابع انسانی شرکت کافه بازار، سوالات جالبی را پرسیدند.

طی این مصاحبه، آقای حیات‌بخش و خانم بلقیس‌زاده، انگیزه‌های جالبی برای همکاری با بوت‌کمپ‌ها را مطرح کردند؛ مواردی مانند جذابیت ارتباط با کامیونیتی برنامه‌نویسی، حل چالش‌ها با ایده‌ها و ذهنیت‌های برنامه‌نویسان بوت‌کمپ‌های کوئرا.

در طی این مصاحبه، خانم بلقیس‌زاده به اثربخشی همکاری‌های قبلی با کوئرا اشاره کردند. همچنین در ادامه، به ارزش‌های مشترک بین کافه بازار و کوئرا اشاره کردند؛ ارزش‌هایی مثل اعتماد، احترام و کار تیمی.

در طی این همکاری دوجانبه و به گفته آقای حیات‌بخش، بازارپی توانست بعضی از مفاهیم، تکنولوژی‌ها و ابزارهای ارزشمند این شرکت را در دل مطالب و مباحث درسی بوت‌کمپ‌ها بگنجاند. درنتیجه این اقدام، اطمینان‌خاطر از خروجی بوت‌کمپ‌ها و نزدیک بودن به خواسته‌های بازار کار، تا حدی بالا رفت.

یکی از سوالات تیم کوئرا درباره جذابیت بوت‌کمپ‌های پایتون آلفا، فرانت‌اند آلفا و هوش مصنوعی بود. پاسخی که از آقای حیات‌بخش دریافت کردیم نشان داد که بازارپی از این تکنولوژی‌ها به‌طور مستمر استفاده می‌کند. این خبر خوبی برای شرکت‌کنندگان دوره‌های فشرده کوئرا است؛ چراکه می‌توانند در طی دوره، نسبت‌به تکنولوژی‌های شرکت‌های مطرح آشنایی پیدا کرده و با تمرین و کار تیمی، بر مباحث اشراف پیدا کنند.

تیم کوئرا سوال آخر خود را به‌سمت مراحل جذب و استخدام برنامه نویس در بازار و بازارپی هدایت کرد و پرسید: «منابع انسانی کافه بازار تو چه مراحلی از بوت‌کمپ در کنار کوئرایی‌هاست؟»

خانم بلقیس‌زاده به فرصت‌هایی که شرکت کافه بازار ایجاد کرد و آینده‌ای که برای این مسیر ترسیم کردند، اشاره کرد و گفت: «به‌جز همکاری‌ای که ما در زمینه تخصیص اساتید با کوئرا داشتیم، در ادامه هم یه‌سری کارگاه خواهیم داشت که توی این کارگاه می‌خوایم تمرکز کنیم روی مسائل انتقال تجربه و یه‌خورده درمورد مهارت‌هایی حرف بزنیم که هرکسی برای ورود به بازار کار نیاز داره اون مهارت‌ها رو کسب بکنه؛ چیزهایی مثل مهارت‌های نرم.»

در نهایت هم آقای حیات‌بخش و خانم بلقیس‌زاده ابراز امیدواری از این همکاری کردند. نکته مهمی که هردو به‌اتفاق به آن اشاره کردند، همراهی بازار و بازارپی با شرکت‌کنندگان بود.

آقای حیات‌بش در پاسخی کوتاه، به همراهی بازارپی با شرکت‌کنندگان اشاره کردند؛ همراهی منتورها در بخش فنی و حفظ ارتباط واحد منابع انسانی بازارپی با شرکت‌کنندگان.

فرصت ویژه برای شناخته شدن برند کارفرمایی شرکت شما؛ چرا همکاری با کوئرا در سال ۱۴۰۳ مزایای مهمی برای کسب‌وکارها دارد؟ 2

سخن پایانی

ثبت‌نام در موقعیت پیش‌رو با مراجعه به صفحه «فرصت‌های همکاری با شرکت‌ها در بوت‌کمپ‌های کوئرا» و پر کردن فرم آن صورت خواهد گرفت. پس از تکمیل اطلاعات و ارسال فرم، تیم کوئرا برای ارائه جزئیات و شرایط، با فرد متقاضی تماس گرفته و او را در مسیر حمایت از بوت‌کمپ‌ها، یاری خواهند کرد.


منبع: dmboard.media

پیام بگذارید