دی‌ام برد، رسانه تخصصی بازاریابی | dmboardسرانه تحقیقات بازار در ایران، به ازای هر نفر تنها ۶ هزار تومان است دی‌ام برد

[ad_1]

به گزارش دی‌ام برد، رویداد «نسل نو، بینش نو» مورخ ۹ اسفندماه ۱۴۰۲، در سالن همایش‌های هتل ارم توسط انجمن تحقیقات بازار ایران برگزار شد.

 عباس عنایتی، مدیر تحقیقات موسسه‌ پژوهشگران بین‌المللی آگاه در رویداد «نسل نو، بینش نو» یکی از ارائه‌دهندگان بود. او در ارائه خود با استناد به آخرین گزارش ایزومار (انجمن تحقیقات بازاریابی اروپا) بیان داشت که حجم صنعت تحقیقات بازار در ده سال گذشته در جهان، دو برابر شده است. او درباره حجم صنعت تحقیقات بازاریابی جهان بیان کرد: «حجم صنعت تحقیقات بازار در جهان حدود ۱۳۰ میلیارد دلار است که بیش از ۵۵ درصد از این عدد مختص به کشور آمریکا است.»

او در ادامه بیان داشت که تنها ۴ درصد از حجم صنعت تحقیقات بازار جهان در خاورمیانه رقم می‌خورد. عنایتی در این‌ خصوص گفت: «هنگامی که از خاورمیانه صحبت می‌کنیم، کشورهایی همانند امارات و عربستان نیز در این بین حساب می‌شوند که ایران فاصله معناداری با آنها دارد.»

مدیر تحقیقات موسسه‌ پژوهشگران بین‌المللی آگاه به وضعیت تحقیقات بازار در ایران اشاره کرد و گفت: «با اینکه به لحاظ جمعیتی و مساحتی، ۱ درصد از دنیا به‌ حساب می‌آییم؛ اما دارای یک برند جهانی نیستیم و سهم ایران از صنعت تحقیقات بازار دنیا کمتر از ۵۰۰ میلیارد تومان است. سرانه تحقیقات بازار به‌ ازای هر آمریکایی ۲۱۶ دلار است و این عدد در ایران برای هر ایرانی تنها ۶ هزار تومان است.»

عنایتی در خصوص اینکه چگونه می‌توان به شاخص‌های جهانی نزدیک‌تر شد عنوان کرد که نیاز است تا ادبیات ارتباط با دنیا را بازنویسی کنیم.

[ad_2]

منبع: dmboard.media

پیام بگذارید