;

دی‌ام برد، رسانه تخصصی بازاریابی | dmboardبرند نوشیدنی آمریکایی در بسته‌بندی‌های خود از واقعیت افزوده استفاده می‌کنددی‌ام برد

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

استفاده از فناوری واقعیت افزوده در بازاریابی می‌تواند به فروش و جذب مخاطب بیشتر کمک کند. Jones Soda یک برند آمریکایی مدت‌هاست از این شیوه برای ایجاد تمایز از رقبا استفاده می‌کند.

امروزه فناوری برای برندهایی که به دنبال متمایزشدن از سایر رقبا هستند، می‌تواند گزینه مناسبی باشد. استفاده از فناوری واقعیت افزوده در تبلیغات، از سال ۲۰۰۰ بین جامعه بازاریابان رواج پیدا کرد. این فناوری امکان مشاهده تصاویر دیجیتال را در کنار واقعیات فراهم کرده و از این جهت جذابیت بالایی دارد. همچنین مطالعات نشان داده برندهایی که از فناوری در بازاریابی خود استفاده کرده‌اند، فروش بالاتری را نیز تجربه کرده‌اند و این برای برندهای کوچک‌تر اهمیت بیشتری دارد. چراکه مخاطبان محدودتری داشته و دستشان برای خلاقیت باز است.

 

کمپین «واقعی و مجازی»، کمپین واقعیت افزوده شرکت آمریکایی Jones Soda است. این برند، یک برند آمریکایی نوشیدنی است که مدت‌هاست از فناوری واقعیت افزوده روی بطری‌ نوشیدنی‌های خود استفاده می‌کند. کرت تامپسون، مدیر بازاریابی جونز سودا می‌گوید: «روی بطری‌های نوشیدنی‌های کدهای QR درج شده که مشتریان می‌توانند با اسکن آن ویدئوهای کوتاه تولیدشده را مشاهده کنند.»

این درحالی است که گوشی‌های هوشمند جدید که نیازی به دانلود برنامه جداگانه برای اسکن کد QR ندارند، به بالارفتن آمار بازدید از این کدها کمک کرده است. گفتنی است محتوای روی محصولات بستگی به موضوعی دارد که برند می‌خواهد درباره آن با مشتری صحبت کند. برای مثال اگر هدف برند، آگاهی مشتری از محصول باشد، آنگاه می‌تواند اطلاعاتی درمورد ترکیبات محصول، هدف و محل تولید و… بدهد.

درواقع هدف از استفاده از این فناوری‌ها ایجاد یک رابطه تعاملی و هیجان‌انگیز با مخاطب است. موضوعی که عامل حیات تمام برندها به شمار می‌رود.


منبع: dmboard.media

پیام بگذارید