جمینای به سؤالات مربوط به انتخابات 2024 آمریکا و جهان پاسخ نمی‌دهد

[ad_1]

پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2024، گوگل تأیید کرده است که جمینای به سؤالات مربوط به انتخابات، چه مربوط به ایالات‌متحده باشد چه انتخابات دیگر کشورها، پاسخ نخواهد داد. برای مثال هنگامی که از جمینای خواسته می‌شود اطلاعاتی دراین‌باره ارائه دهد یا برنده انتخابات را پیش‌بینی کند، پاسخ می‌دهد که «هنوز درحال یادگیری نحوه پاسخ‌دادن به این سؤال است» و کاربران را به جستجوی سنتی گوگل هدایت می‌کند.

براساس گزارش رویترز، گوگل چت‌بات هوش مصنوعی جمینای را از پاسخ‌دادن به سؤالات مربوط به انتخابات کشورهای مختلف که قرار است در سال جاری میلادی برگزار شود، محدود می‌کند تا از اشتباهات احتمالی جلوگیری شود. وقتی از جمینای درباره رقابت بین «جو بایدن» و «دونالد ترامپ» در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا سؤال شد، جمینای از پاسخ‌دادن اجتناب کرد.

محدودیت پاسخ‌دادن جمینای گوگل درباره انتخابات سال 2024

گوگل در دسامبر 2023 (آذرماه) اعلام کرد که محدودیت‌هایی را در داخل ایالات‌متحده اعمال خواهد کرد تا این ‌چت‌بات از پاسخ‌دادن به برخی سؤالات سیاسی اجتناب کند. البته همه سؤالات مسدود نمی‌شوند، اما تاکنون گوگل نگفته است که دقیقاً در چه حوزه‌ای همچنان می‌توان از جمینای سؤالی کرد.

به غیر از ایالات‌متحده، در سال 2024 قرار است در چندین کشور بزرگ از جمله آفریقای جنوبی و هند انتخابات ملی برگزار شود. هند از شرکت‌های فناوری خواسته است تا قبل از انتشار عمومی ابزارهای هوش مصنوعی که «غیرقابل اعتماد» یا در دست آزمایش هستند، تأییدیه دولت را دریافت کنند. همچنین این شرکت‌ها باید در ابزار هوش مصنوعی خود اعلام کنند که امکان دریافت پاسخ اشتباه از هوش مصنوعی وجود دارد.

در چند وقت اخیر، پس از این اینکه جمینای در تولید برخی تصاویر تاریخی و نژادی اشتباهات فاحشی انجام داد، بسیاری از کاربران نقدهایی به هوش مصنوعی گوگل وارد کردند. گوگل نیز ساخت تصاویر اشخاص را در هوش مصنوعی خود متوقف کرد.

[ad_2]

منبع: digiato.com

پیام بگذارید