تلاش اپل روی هوش مصنوعی پس از آزمایش کوپایلوت بیشتر شده است

[ad_1]

با وجود اینکه اپل سال‌ها برای توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی خود در تلاش است، اما ظاهراً در کریسمس سال 2022 و زمانی که «کریگ فدریگی» هوش‌مصنوعی مایکروسافت کوپایلوت را امتحان کرد، تلاش‌های غول کوپرتینویی در این زمینه دوچندان شده است.

اپل در زمینه استفاده و استقرار هوش‌مصنوعی از رقبای خود در صنعت فناوری کاملاً عقب مانده است. با این حال، وال‌استریت‌ژورنال در گزارش جدیدی ادعا می‌کند که علیرغم چندین سال تلاش در زمینه یادگیری ماشین و حتی با وجود حضور «جان جیاناندریا»، رئیس سابق هو‌ش مصنوعی گوگل در اپل، این شرکت واقعاً از رقبای خود عقب است.

طبق این گزارش، جیاناندریا و تیمش ظاهراً در گذشته در زمینه سازگاری با اپل و پیاده‌سازی هوش مصنوعی دچار مشکل شده بودند. همچنین ظاهراً اپل منابع کمی به او داده، تا جایی که تیم جیاناندریا مرتباً از خدمات ابری گوگل برای برای کار خود استفاده می‌کرده است.

در اپل، تیم های مختلف دیگری نیز به‌طور مستقل روی ویژگی‌های هوش‌مصنوعی کار می‌کنند. از جمله آن‌ها می‌توان به تیم «کریگ فدریگی» اشاره کرد که به گفته کارمندان سابق اپل، روی قابلیت‌های تصویری و ویدیویی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند.

مایکروسافت کوپایلوت؛ مشوق اپل برای توسعه هوش مصنوعی

اما در نهایت ظاهراً این فدریگی بوده که رویکرد اپل را به هوش‌مصنوعی تغییر داده است. گفته می‌شود که او کریسمس سال 2022 را مشغول تجربه Microsoft Copilot بوده است که توسط ChatGPT پشتیبانی می‌شود. پس از این تجربه، به تیم مهندسان نرم‌افزار او منابعی داده شده است تا بیشتر روی هوش مصنوعی متمرکز شوند.

همچنین طبق این گزارش، فدریگی در جلسات اپل گفته است که هوش مصنوعی به تمام محصولات نرم‌افزاری این شرکت اضافه خواهد شد.

مشخص نیست که آیا این کار به تنهایی توسط تیم فدریگی در حال انجام است یا تیم جیاناندریا نیز با او همکاری می‌کند. با این حال، هر دو مهندس اپل اخیراً با «سم آلتمن»، مدیر عامل OpenAI دیدار داشته‌اند و برای آوردن قابلیت‌های ChatGPT به iOS 18 به توافق رسیده‌اند.

در کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC که روز 10 ژوئن (21 خرداد) برگزار خواهد شد، اطلاعات بیشتری درباره هوش‌مصنوعی اپل ارائه می‌شود.

[ad_2]

منبع: digiato.com

پیام بگذارید