;

بررسی مانیتور ۲۷ اینچی ۴K شیائومی؛ جذاب و مینیمال با تصویر چشم‌گیر

برای مانیتور ۴K با برچسب قیمتی بیش‌از ۲۰ میلیون تومان، درگاه‌ها و تعدد آن‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد. مانیتور شیائومی از این نظر کم‌وکسری نمی‌گذارد و نیازهای طیف وسیعی از کاربران را پوشش می‌دهد. به‌جز دو درگاه USB-A و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون که پشت پنل مانیتور، بدون واسطه در دسترس قرار دارند، سایر پورت‌ها زیر یک پوششی مغناطیسی پنهان شده‌اند. کابل‌ها هم از زیر پوشش فلزی خارج می‌شوند تا پنل پشت مانیتور، در مرتب‌ترین حالت ممکن به‌چشم بیاید.

زیر پوشش مغناطیسی پشت مانیتور شیائومی، دو درگاه HDMI 2.1، یک درگاه DP 1.4، یک پورت Type-C و ورودی AC (برای تامین برق مانیتور) قرار دارند. درگاه USB-C علاوه‌براینکه می‌تواند برای انتقال تصویر و دیتا مورد استفاده قرار بگیرد، از ویژگی شارژ معکوس ۹۰ واتی هم بهره می‌برد که بااستفاده از آن می‌توانید سایر دستگاه‌ها را که از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند هم با سرعت بالایی شارژ کنید.

در یک نگاه کلی، تعداد و نوع درگاه‌های مانیتور ۴K شیائومی به شرح زیر است:

  • دو درگاه HDMI 2.1
  • یک درگاه DP 1.4
  • یک درگاه USB-C
  • دو درگاه USB-A
  • جک ۳٫۵ میلی‌متری

پنل خوش‌رنگ و لعاب با پشتیبانی از یک میلیارد رنگ

مانیتور شیائومی XMMNT27NU از پنل ۲۷ اینچی با وضوح ۴K استفاده می‌کند. چنین رزولوشن و ابعادی به تراکم پیکسلی کاملا مناسبِ ۱۶۳ پیکسل‌براینچ منتهی می‌شود؛ بنابراین در فواصل استاندارد کار با مانیتور، نمی‌توان پیکسل‌ها را از هم تفکیک کرد و تصویر شارپ و شفافی به‌نمایش درمی‌آید؛ موضوعی که به‌ویژه برای کاربران هدف مانیتور، از جمله طراحان گرافیک و دیجیتال اهمیت بسیار بالایی دارد.

شیائومی مانیتور پریمیوم خود را با پنل IPS از نوع W-LED تولید می‌کند. پنل‌های W-LED و LED، از نظر روش نوردهی تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند و کلمه‌ی W-LED صرفا برای مقاصد تجاری به‌کار برده می‌شود. بد نیست اشاره کنم که پنل‌های IPS نسبت به پنل‌‌های VA کنتراست پایین‌تر و زاویه‌ی دید وسیع‌تری دارند؛ یعنی رنگ‌های مشکی در پنل‌های VA عمیق‌تر هستند و پنل IPS مشکی را متمایل به خاکستری نمایش می‌دهد.


منبع: www.zoomit.ir

پیام بگذارید