ایلان ماسک با ویدیو پرحاشیه سایبرتراک و پورشه ۹۱۱، مردم را فریب داد

[ad_1]

تسلا در دسامبر ۲۰۲۳ (آذر و دی ۱۴۰۲) ویدیو تبلیغاتی پرحاشیه‌ای از درگ ۴۰۰ متری سایبرتراک با پورشه ۹۱۱ منتشر کرد. در آن ویدیو، خودرو تسلا هم‌زمان‌ با حمل یک دستگاه پورشه ۹۱۱، مشغول رقابت با پورشه ۹۱۱ دیگری شد و در‌نهایت، سربلند از مسابقه بیرون آمد.

Motor Trend به درستی مسابقه شک داشت و برای برطرف‌شدن ابهامات، دوباره مسابقه‌ی مشابهی را طراحی کرد، با این تفاوت که برای این درگ، ضعیف‌ترین مدل پورشه ۹۱۱ کاررا T (حداکثر ۳۸۵ اسب‌بخار) را درکنار قوی‌ترین مدل سایبرتراک (۸۴۵ اسب‌بخار) قرار داد تا شکی باقی نماند و به همه ثابت کند که ویدیو تسلا نادرست بوده است.

در آزمایش وب‌سایت Motor Trend، تسلا سایبرتراک فقط یک بار مسابقه را با اختلاف ۰٫۳ ثانیه سریع‌تر به‌پایان رساند و در بقیه‌ی مسابقات، این پورشه بود که برنده‌ شد. در پایان یکی از کارشناسان Motor Trend خطاب به ایلان ماسک گفت: «مهم نیست که چطور ویدیو تبلیغاتی این مسابقه را تدوین کردی یا چه چیزی را ادعا می‌کنی. در آخر ادعاهای ایلان ماسک پایدار نمی‌مانند و حقیقت آشکار می‌شود.»

تسلا در گذشته ویدیویی از سایبرتراکی نیز منتشر کرد که در حال کشیدن خودرو فورد F-150 در سربالایی بود. آن ویدیو بازسازی شد و سایبرتراک تسلا نتوانست نتیجه‌ی مشابه را تکرار کند.

خودرو سایبرتراک وانت بسیار سریعی محسوب می‌شود و توان رقابت با اکثر محصولات سرشناس را دارد؛ اما تبلیغات گمراه‌کننده‌ی تسلا بسیار آزاردهنده به‌نظر می‌رسند.

[ad_2]

منبع: www.zoomit.ir

پیام بگذارید