;

اپل پردازش آفلاین یا آنلاین هوش مصنوعی را به‌طور خودکار تعیین می‌کند

اپل ظاهراً در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود از سیستم هوش مصنوعی جدیدی موسوم به Apple Intelligence رونمایی خواهد کرد که در سیستم‌عامل‌های مختلف این شرکت به کار گرفته می‌شود. قابلیت‌های این سیستم ظاهراً به دو صورت آفلاین و آنلاین در دسترس قرار می‌گیرد و خود سیستم تعیین می‌کند که کدام فعالیت‌ها روی دستگاه و کدام فعالیت‌ها در فضای ابری پردازش شوند.

به‌گزارش بلومبرگ، اپل قابلیت‌های هوش مصنوعی خود را با برچسب بتا عرضه می‌کند و با OpenAI همکاری خواهد داشت تا چت‌باتی شبیه به ChatGPT را در اختیار کاربران خود قرار دهد. این شرکت مانند برخی از رقبا بر قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد مثل تولید تصویر یا ویدیو تمرکز نمی‌کند، و در عوض قابلیت‌های خلاصه‌سازی، پیشنهاد پاسخ و ویژگی‌های جدید برای سیری را ارائه خواهد کرد. بلومبرگ می‌گوید اپل با کمک یک الگوریتم مشخص خواهد کرد که یک عملکرد خاص می‌تواند روی دستگاه اجرا شود یا باید به سرورهای ابری برود تا در آن‌جا پردازش شود.

هوش مصنوعی اپل به ایمنی اهمیت می‌دهد

در گزارش‌های قبلی گفته شده بود که اپل چگونه ممکن است از تراشه‌های M2 با یک Secure Enclave در دیتاسنترها استفاده کند تا به‌شکلی ایمن بخشی از پردازش داده‌ها را به‌صورت ازراه‌دور انجام دهد. این شرکت برای رفع سایر نگرانی‌های ایمنی، براساس اطلاعات کاربران، پروفایل نمی‌سازد و گزارش‌هایی را تولید خواهد کرد تا نشان دهد که به این اطلاعات دسترسی ندارد و آن‌ها را نمی‌فروشد.

با توجه به اینکه بخشی از قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل روی خود دستگاه پردازش می‌شود، استفاده از آن‌ها نیازمند آیفون ۱۵ پرو به بعد خواهد بود. در زمینه آیپدها و مک‌ها نیز احتمالاً تنها دستگاه‌های مجهز به تراشه‌های M1 یا بالاتر می‌توانند به این قابلیت‌ها دسترسی پیدا کنند.

همچنین، همان‌طور که قبلاً گفته شده بود اپل قصد ندارد استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی را به کاربران تحمیل کند، چون ممکن است برخی افراد به‌دلایل امنیتی نخواهند از آن‌ها استفاده کنند. در نتیجه، فعال‌سازی و استفاده از این ویژگی‌ها یک امر اختیاری خواهد بود.


منبع: digiato.com

پیام بگذارید