;

اپل با «هوش اپل» در iOS 18 به جنگ غول‌های هوش مصنوعی می‌رود!

اپل قرار است در کنفرانس WWDC 2024 که دوشنبه این هفته برگزار خواهد شد، مجموعه قابلیت‌های هوش مصنوعی خود برای iOS 18 و سایر سیستم عامل‌ها را معرفی کند. حالا «مارک گرمن» از بلومبرگ ادعا کرده که این قابلیت‌ها احتمالاً به‌عنوان مجموعه‌ای با نام «هوش اپل» (Apple Intelligence) معرفی خواهند شد.

همانطور که در گزارش بلومبرگ گفته‌شده، قابلیت‌های هوش مصنوعی این شرکت یا همان «هوش اپل» علاوه بر iOS 18 برای iPadOS 18 و macOS 15 نیز ارائه خواهند شد. همچنین آن‌ها به‌صورت اختیاری ارائه می‌شوند، یعنی اپل در صورت عدم تمایل کاربران، آن‌ها را مجبور به استفاده از آن‌ها نخواهد کرد.

الزامات پردازش هوش مصنوعی اپل

نکته مهم دیگر گزارش بلومبرگ به الزامات اپل مربوط می‌شود. ظاهراً برای پردازش قابلیت‌های هوش مصنوعی، کاربران به آیفون ۱۵ پرو یا یکی از مدل‌های آیفون ۱۶ که امسال عرضه می‌شوند، نیاز خواهند داشت.

برای آیپد و مک نیز به یک مدل با حداقل تراشه M1 نیاز است. همچنین غول کوپرتینیویی با OpenAI همکاری کرده تا احتمالاً یک چت‌بات شبیه به ChatGPT در «هوش اپل» وجود داشته باشد.

انتظار می‌رود Apple Intelligence وظایف اولیه هوش مصنوعی را انجام دهد و همچنین پردازش آن روی دستگاه انجام شود. به عبارت دیگر، اپل به‌جای استفاده از فضای ابری، پردازش‌های هوش مصنوعی خود را با کمک پردازنده دستگاه انجام می‌دهد.

البته ظاهراً کدهایی برای «هوش اپل» کشف شده است که طبق آن‌ها کاربر می‌تواند تعیین کند که وظایف روی دستگاه پردازش شوند یا به سرورهای اپل نیاز است.

برخی از قابلیت‌های هوش مصنوعی که طبق شایعات احتمالاً در iOS 18 و نسل بعدی سیستم‌عامل‌های اپل حضور خواهند داشت، شامل پلی‌لیست‌های شخصی‌سازی‌شده در اپل موزیک، ارائه خلاصه اخبار در Apple News، دسته‌بندی و خلاصه‌سازی ایمیل‌ها، خلاصه پیام‌ها، قابلیت‌های بهبوددهنده عکس و یک نسخه هوشمندتر از سیری با الهام از ChatGPT با کنترل‌های بیشتر برای هر برنامه می‌شود.


منبع: digiato.com

پیام بگذارید