;

آیا همیشه باید رزومه‌های عالی را استخدام کنیم؟

 

  • رشته مرتبط
  • دانشگاه عالی
  • سوابق کاری درخشان!

این‌ها فاکتورهایی هستند که اگر در رزومه باشند، شانس پذیرفته شدن آن را بالا می‌برند درست است؟!

حتما بدون معطلی می‌گویید بله!

اما دیدید که هارتلی در ویدئوی پر بازدید تد به این نکته اشاره کرد که شاید همیشه نباید فردی با رزومه عالی را استخدام کنیم!

رزومه‌ها فقط داستان‌هایی هستند که مردم در مورد خودشان تعریف می‌کنند! «استیو جابز»

اگر بخواهیم این سوال را بیشتر بررسی کنیم، جواب درست، جواب منفی است. گاهی اوقات استخدام فردی با رزومه عالی می‌تواند به ضرر شرکت تمام شود. در این مقاله، به بررسی دلایلی می‌پردازیم که چرا نباید صرفا به رزومه متقاضیان اتکا کرد و به نکاتی اشاره می‌کنیم که در انتخاب فرد مناسب برای هر موقعیت شغلی باید مورد توجه قرار گیرند.

چه فاکتورهایی از رزومه مهم‌تر است؟

فاکتورهایی که موفقیت نیروی جدید در یک جایگاه شغلی را تضمین می‌کند فراتر از یک فایل است. برای یک استخدام خوب، لازم است به عوامل مهم دیگری توجه کنید:

مهارت‌ها و تجربیات مرتبط:

آیا تناسب منطقی میان مهارت‌ها و تجربیات متقاضی با نیازهای شغلی وجود دارد؟ نخبه شاگرد اولی که استخدام می‌کنید، تحمل شرایط استرس زا و بحرانی تیم فروش را بلد است؟ توجه کنید که عدم توجه به این موضوع، منجر به هدر رفتن زمان و منابع سازمان و ایجاد چالش‌های جدی در محیط کار می‌شود.

تناسب فرهنگی

عامل دیگری که باید در نظر گرفته شود، تناسب فرهنگی متقاضی با محیط کار است. هر شرکت، فرهنگ سازمانی منحصر به فرد خود را دارد و افراد باید با این فرهنگ همسو باشند تا بتوانند به طور موثر در تیم کار کنند و با چالش‌ها و شرایط مختلف سازگار شوند. آیا فردی که استخدام می‌کنید، با فرهنگ شفافیتی که سال‌ها برای اجرای آن در سازمان تلاش کرده‌اید کنار می‌آید؟

مراقب رزومه‌های عالی و زیبا باشید! آن‌ها همیشه بیانگر عالی بودن نیستند!

انگیزه و تعهد

انگیزه، همان چیزی است که فرد را به انجام وظایف روزانه ترغیب می‌کند. فردی که صرفا به دنبال یک شغل موقت یا با حقوق بالاست، بعید است در بلندمدت برای شرکت مفید واقع شود. اگرچه در هیچ رزومه‌ای بخش انگیزه وجود ندارد، اما مطمئنا با بررسی اجمالی سوابق کاری و مصاحبه‌های موثر می‌توانید این فاکتور را در نیروی جدید بررسی کنید.

پتانسیل رشد

نیرویی که می‌خواهید استخدام کنید، چقدر پتانسیل و ظرفیت رشد دارد؟ آیا به دنبال رشد و یادگیری است یا صرفا کاری می‌خواهد و حقوقی؟ شاید برایتان جالب باشد که بدانید در بیشتر از یک قانون نانوشته‌ای وجود دارد: هر فردی سه سال در سازمان می‌ماند. بعد از آن باید ارتقا گرفته باشد یا مجموعه را ترک کند و کسب‌و‌کار خودش را راه اندازی کند! 

رزومه فقط یک نقطه شروع است:

در نهایت، رزومه فقط یک نقطه شروع برای ارزیابی متقاضیان است. مصاحبه و سایر روش‌های ارزیابی می‌توانند اطلاعات دقیق‌تری را در مورد تناسب فرد با موقعیت شغلی، شخصیت، مهارت‌های حل مسئله، مهارت‌های ارتباطی، توانایی کار تیمی و … ارائه دهند.

بهترین کارمندان همیشه قوی‌ترین رزومه‌ها را ندارند. آنها کسانی هستند که مشتاق یادگیری هستند، سخت تلاش می‌کنند و به طور طبیعی با دیگران خوب کار می‌کنند. «مارک زاکربرگ»

استخدام فرد مناسب برای هر موقعیت شغلی، تصمیمی حیاتی برای هر شرکت است. توجه تک بعدی به رزومه متقاضیان می‌تواند گمراه‌کننده باشد. مدیران باید با بررسی دقیق رزومه‌ها و انجام مصاحبه و ارزیابی‌های دقیق، بهترین فرد را برای هر موقعیت شغلی انتخاب کنند.

احتمالا پس از تماشای ویدئو کمی به فکر فرو رفته‌اید. آیا زمان آن رسیده که در بررسی رزومه‌ها و انتخاب فرد جدید سازمان تجدید نظر اساسی کنیم؟

 


منبع: www.bishtarazyek.com

پیام بگذارید