;

دی‌ام برد، رسانه تخصصی بازاریابی | dmboardمدیر اجرایی آبانک: در سال گذشته توانستیم به بیش از یک میلیون مشتری برسیم

آبانک، نئوبانک آینده است که از سال ۱۴۰۰ کار خود را آغاز کرد. این اپلیکیشن در سال ۱۴۰۲ با اقبال خوبی مواجه شد و توانست به بیش از یک میلیون مشتری برسد. در سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس با پویان عطاآبادی مدیر اجرایی این مجموعه در غرفه ارتباط فردا گفتگو کرده‌ایم. او ضمن ارائه توضیحاتی درباره ارتباط فردا، از آبانک و دستاوردهایش گفت.

هدف شما از حضور در نمایشگاه چه بود؟

ما برای حضور در نمایشگاه سه هدف را دنبال کردیم که یکی از آن‌ها، تعامل با استارتاپ‌ها و صاحبان ایده‌های جدید در اکوسیستم بود؛ چراکه احساس کردیم باید فاصله با اکوسیستم نوآوری و فناوری را کمتر کنیم و در کنار تیمهای جوان و خلاق این زیست بوم باشیم. مورد دوم این بود که بتوانیم فرصت‌های شغلی‌مان را با جوان‌‌هایی که در این حوزه هستند در میان بگذاریم و کارآموز جذب کنیم. سومین هدفمان از شرکت در نمایشگاه اینوتکس، معرفی و عرضه محصولات B2Cمان مثل آبانک و ایران‌کارت بود تا بتوانیم افراد مختلف را نسبت به این محصولات و خدماتی که ارائه می‌کنیم، آگاه‌تر کنیم. 

ما دوست داشتیم تمام محصولات و شرکت‌های ارتباط فردا در غرفه نمایشگاه کانتر داشته باشند، اما به دلیل کمبود جا، به شرکت‌هایی کانتر دادیم که بیشتر در حوزه خلاقیت و فناوری فعالیت دارند. فینووا و فینوتک به عنوان دو شرکت B2B ارتباط در غرفه حضور پیدا کردند و توانستند با برگزاری چند مسابقه و بوت‌کمپ، در نمایشگاه حضور خوبی داشته باشند و خدماتشان را به بازدیدکنندگان ارائه کنند. 

ارتباط فردا

پویان عطاآبادی

ارتباط فردا در سال ۱۴۰۳ چه هدفی را در بازار دنبال می‌کند؟

ما همچنان دوست داریم که تعاملمان با استارتاپ‌ها بیشتر شود. هدف ما برای سال جدید تعامل بیشتر با استارتاپ‌ها و ارائه خدمات API به آن‌ها است. از طرفی سعی داریم با آن‌ها تعاملات همکاری و پارتنرشیپی داشته باشیم. ارتباط فردا تاکنون در استارتاپ‌های خوبی سرمایه‌گذاری کرده است. برای مثال از طریق بازوی فینوا به این نتیجه رسید که می‌تواند استارتاپ‌های خوبی را گسترش دهد، از جمله قسطا و اتاقک که در فینوا هستند.

این تعامل بیشتر از جنس سرمایه‌گذاری است یا توسعه؟

اولین هدف ما توسعه و تعامل B2B با شرکت‌ها است. ما فکر کردیم که با تعامل با شرکت‌های کوچک استارتاپی می‌توانیم هم‌افزایی بیشتری داشته باشیم.

در این نمایشگاه از محصول خاصی هم رو نمایی کردید؟

بله توسط مدیرعامل محترم بانک آینده آقای دکتر اسکندری، مدیرعامل محترم ارتباط فردا آقای وکیلی نیا و ریاست محترم پارک فناوری پردیس آقای دکتر صفاری‌نیا، فناورکارت را رونمایی کردیم. یک کارت که در واقع می‌شود گفت برای حوزه استارتاپی کشور طراحی شده در آینده که خبرهای بیشتری از آن خواهید شنید.

اخیرا تبلیغی از بانک آینده با شعار دوشنبه به ایران کارت برمی‌گرده را شاهد بودیم. کمی درباره آن توضیح می‌دهید.

این کمپین مربوط به ایران کارت است است. ایران‌کارت امتیازهای خاصی مانند کش‌بک دارد که بسته به رنگ کارت و امتیازی که در ایران‌کارت بدست آوردید میتوانید حتی یک و نیم درصد در هر خرید فارغ از بستر پایانه فروش فروشنده کش بک داشته باشید. علاوه بر آن  و در برخی از فروشگاه های طرف قرارداد تا ۷۰ درصد میتوانید کش بک از خرید داشته باشید. مجموع کش‌بک‌ها یا جوایز خرید هر دوشنبه به حساب ایران کارت مشتریان واریز می‌شود. درواقع می‌توان گفت در سال گذشته محصول به مراتب بالغ‌تر شده  پارتنرو پذیرنده‌های بهتری دارد تا نیازسنجی مشتری بهتر شکل گیرد. این کارت در چند لول مختلف بلو(آبی)، سیلور(نقره‌ای)، گلد(طلایی) و پلاتینوم طراحی شده و اینگونه است که هرکس به راحتی می تواند از طریق آبانک افتتاح حساب کند و درخواست خود را برای کارت ایران کارت ثبت کند.

مدیر اجرایی آبانک: در سال گذشته توانستیم به بیش از یک میلیون مشتری برسیم 1

از آبانک برایمان بگویید. در حال حاضر چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

آبانک در واقع نئوبانک بانک آینده است که در قالب برند آبانک فعالیت می‌کند. نسخه اولیه آبانک در سال ۱۴۰۰ لانچ شد ولی سال ۱۴۰۲ سعی خودمون رو برای تجاری سازی آبانک کردیم. در این سال آبانک توانست به بیش از یک میلیون مشتری برسد. ما فکر میکنیم سال ۱۴۰۳ امکانات بیشتر و به تبع آن فرصت‌های بیشتری برای آبانک ایجاد کنیم.

در مسیر خود با چه چالش‌هایی مواجهه شدید؟

در حال حاضر در صنعت نئوبانک رقابت تنگاتنگ است. همه بانک‌ها دارند نئوبانک و دیجیتال‌بانک‌های خودشان را راه‌اندازی می‌کنند. با این حال هدف ما خلق مشتری‌های جدید از سگمنت‌ و بازار هدف جدید است. در طول این مسیر ما در آبانک و بانک آینده به صورت مکمل هم فعالیت می‌کنیم و باور داریم با اینکه در حوزه نئو بانک در کشور دارای جایگاه خوبی هستیم، هنوز خیلی راه نرفته داریم.

مزیت رقابتی آبانک نسبت به سایر رقبا این است که آبانک اکثر خدماتی که می‌توان از شعبه حضوری دریافت کرد را به مشتریانش ارائه می‌دهد. ضمن اینکه شاید دسترسی به خیلی از شعبه ها سخت باشد، آبانک می‌تواند نیاز مشتری ها را حتی در دورترین نقاط کشور برطرف کند و بازار هدف جدیدی خلق کند.

به غیر از تبلیغات محیطی از چه کانال‌هایی برای جذب مشتری استفاده می‌کنید؟

راستش را بخواهید تبلیغات عملکردی یا درون اپلیکیشنی هزینه تمام‌شده بالایی دارد و ترجیح ما استفاده از چنل‌های جدید است. امسال در نظر داریم در آبانک نگاه پارتنرشیپی و هم‌افزایی با سایر شرکتها و اپلیکیشن ها داشته باشیم و این در سال جدید برایمان اولویت دارد. با این حال فضای دیجیتال هم همواره مورد استفاده قرار می‌گیرد برای مثال اپلیکیشن استور ها مثل کافه بازار یکی از چنل‌های اصلی تبلیغاتی ما است. 

در حال حاضر چه سهمی بازار را در اختیار دارید؟

با اینکه اندازه‌گیری و محاسبه این موضوع در حوزه ما کمی پیچیده است، با اینحال از هر سه نفری که در بانک آینده حساب باز می‌کند، یک نفر از چنل آبانک وارد می‌شود.

به نسبت رقبا خودتان را در چه جایگاهی می‌بینید؟

ما در سال گذشته اقبال خوبی از نظر جوایز در بازار داشتیم. بهترین اپلیکیشن بانکی در نمایشگاه تراکنش شناخته شدیم. در اسفندماه نیز منتخب عصر تراکنش در حوزه نئوبانک ها شدیم  و عملا آبانک فراتر از پیش بینی هایی که داشتیم در مارکت مقبول افتاد. در نهایت سعی می‌کنیم با ارائه محصولات خاص و خلاقانه با ارائه سرویس‌های مناسب بتوانیم سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیریم.


منبع: dmboard.media

پیام بگذارید