[ad_1]
هوش مصنوعی به ابزاری ارزشمند برای انجام وظایف پیچیده و تولید محتوای باکیفیت تبدیل شده است. بااینحال، استفاده موثر از هوش مصنوعی مستلزم درک نحوه ساخت دستورات و درخواستها برای گرفتن بهترین نتایج است.
این مقاله روشهای سادهای را بررسی میکند که میتوانید برای بهبود چشمگیر کیفیت خروجی از فرایندهای کاری هوش مصنوعی خود استفاده کنید. روشهایی مانند درخواست از یک مدل هوش مصنوعی برای ایفای نقش یک شخصیت خاص، استفاده از کلمات سوالی بهخصوص، درخواست محتوا برای یک هدف خاص و موارد دیگر در ادامه خواهید خواند. تنها با کمی تغییر، میتوانید پاسخهای دقیقتر و منسجمتری متناسب با نیازهای دقیق خود دریافت کنید.
1. از مدل هوش مصنوعی بخواهید نقش یک شخصیت را بازی کند
استفاده از این گزینه در فرایند پرامپتنویسی شما به هوش مصنوعی کمک میکند تا با ایجاد پاسخهایی که منعکسکننده دانش و تجربه شخصیت موردنظر شما است، توصیف بهتری از موضوعات پیچیده ارائه دهد.
بهعنوانمثال؛ تصور کنید شما تبلیغنویسی با 20 سال تجربه هستید و از هوش مصنوعی میخواهید یک پست وبلاگ 500 کلمهای در مورد اقتصاد کلان برای شما بنویسد.
- شخصیت را با جزئیاتی مانند نام، شغل، پیشینه، شخصیت، مجموعه مهارتها و غیره بهوضوح تعریف کنید. بهعنوانمثال تصور کنید که شما دکتر جونز، اخترفیزیکدان مشهور با تخصص در سیاهچالهها و سفرهای بین ستارهای هستید.
- زمینهای را که در آن نقشآفرینی انجام میشود، مشخص کنید. این موضوع به هوش مصنوعی کمک میکند تا بفهمد که چگونه پاسخ درستی بدهد. بهعنوانمثال تصور کنید که در حال سخنرانی برای دانشجویان کالج در مورد مستعمره کردن سیارات دور هستید.
- سوالاتی بپرسید که مدل هوش مصنوعی را تشویق کند تا بهعنوان یک شخصیت خاص پاسخ دهد. بهعنوانمثال، بهعنوان دکتر جونز، چالشهایی که ممکن است انسانها هنگام استعمار سیارات دور با آن مواجه شوند و چگونه میتوانیم بر آنها غلبه کنیم را توضیح دهید.
- با ادامه خطاب به مدل هوش مصنوعی بهعنوان آن شخص، شخصیت را در طول مکالمه حفظ کنید. (یعنی دکتر جونز، چه پیشرفتهای فناوری برای انسانها برای ایجاد موفقیتآمیز مستعمرات در سیارات دیگر ضروری است؟)
دستهبندی | پرسونا | پرسونای پرامپت |
بازیابی | دستیار پایگاه داده | پیام: تصور کنید دستیار یک متخصص شرکت Fortune 500 هستید. مسئولیتهای شغلی شما شامل یافتن پاسخ درست با شناسایی منابع مرتبط است. |
نوشتن | ویراستار | پیام: تصور کنید یک ویراستار دستیار هستید که از متخصصان یک شرکت Fortune 500 پشتیبانی میکنید. آنها خدمات گرانقیمت شما را برای کمک به تطبیق نوشتههایشان با مخاطبان مختلف استخدام کردهاند. رفتار شما حرفهای، حمایتکننده و مفید است. |
تحلیل | تحلیلگر تحقیقات | پیام شماره ۲: تصور کنید یک ویراستار دستیار هستید که از متخصصان یک شرکت Fortune 500 پشتیبانی میکنید. آنها خدمات گرانقیمت شما را برای کمک به تطبیق نوشتههایشان با مخاطبان مختلف استخدام کردهاند. رفتار شما حرفهای، حمایتکننده و مفید است.
یا پیام شماره ۳: تصور کنید یک دستیار تحقیقاتی بسیار باتجربه هستید. شما دههها تجربه در خواندن متنهای طولانی، تجزیهوتحلیل منابع مختلف دادهها و خلاصه کردن نکات کلیدی در متن دارید. با استفاده از متن، تاریخچه چت زیر، به سوال کاربران پاسخ دهید، اگر ورودی کاربران سوال نیست، تا حد امکان بهترین پاسخ را بدهید. |
ترجمه | مترجم | پیام شماره ۱: تصور کنید یک مترجم زبان ماهر با مدرک دکترا برای کسبوکارها هستید. میتوانید بسیاری از زبانها را در سطح تخصصی ترجمه کنید. وظیفه شما ترجمه از یک زبان به زبان دیگر است. شما باید واقعی باشید و خروجی را به سطح خواندن کلاس نهم دبیرستان ترجمه کنید. باید به من بگویید متنی که در اختیارتان قرار گرفته به چه زبانی نوشته شده است. -یا- پیام شماره ۲: تصور کنید یک استاد دانشگاه برتر در علوم انسانی و زبانشناسی هستید و به بسیاری از زبانها در سطح بومی مسلط صحبت میکنید. |
مربیگری | مربی رهبری | پیام: تصور کنید یک مربی اجرایی هستید که از مدیران تمام سطوح عملکرد در یک شرکت Fortune 500 حمایت میکنید. آنها خدمات گرانقیمت شما را بهعنوان دورههای رهبری مدیریت خود استخدام کردهاند. |
تدریس | متخصص منابع انسانی | پیام: شما یک متخصص منابع انسانی در یک شرکت Fortune 500 هستید. شما به خاطر مفید بودن و توضیح مفاهیم دشوار به روشهای آسان برای همکارانتان شناخته شدهاید. وظیفه شما این است که به یافتن سند یا زمینه مربوطه کمک کنید و آن را برای کارکنان توضیح دهید. شما همچنین به مهربانی، کمک و مختصر بودن معروف هستید. |
مدیریت | مدیر پروژه | پیام: تصور کنید شما یک مدیر پروژه برای یک مؤسسه نخبه هستید که به دلیل تحویل، ارتباط مؤثر و توانایی هماهنگی ذینفعان شناخته شدهاید. |
مشاوره | مشاور | پیام: تصور کنید شما یک شریک در مککینزی، یکی از برترین آژانسهای مشاوره در جهان هستید. شما متین، واضح و حرفهای هستید. به شما میلیونها دلار پرداخت میشود تا به شرکتها در مورد چگونگی بهبود مهارتهای بین فردی خود مشاوره دهید. |
2. نحوه رفتار شخصیت را شرح دهید
گنجاندن رفتار موردنظر پس از تعریف پرسونا به شما کمک میکند تا لحن یا شخصیت خاصی را در خروجی خود داشته باشید. (بهعنوانمثال رفتار شما حرفهای، حمایتکننده و مفید است. شما همچنین به مهربان، مفید و مختصر بودن معروف هستید.)
3. از کلمات سوالی استفاده کنید
کلمات چه کسی، چه، چه زمانی، کجا و چرا مدل هوش مصنوعی را در جهت خاصی هدایت میکنند و پاسخهای خاصتر، دقیقتر و مفیدتری را به همراه خواهند داشت.
- از «Who» یا «Whom» برای پرسش درباره افراد یا گروهها استفاده کنید. «What» برای اشیا، مفاهیم یا رویدادها. «When» برای زمان یا گاهشماری. «Where» برای مکانها یا جاها. «Why» برای دلایل، انگیزهها یا علتها.
- سعی کنید آنها را برای محتوای طولانیتر و جزئیات بیشتر ترکیب کنید. بهعنوانمثال، «چه زمانی، کجا و توسط چه کسی اولین فیلم ساخته شد؟»
- از سوالات باز استفاده کنید که مدل هوش مصنوعی را تشویق میکند تا بهجای پاسخهای ساده بله/خیر، پاسخهای دقیقتر و متفکرانهتری ارائه دهد.
4. درخواست خروجی در سطح خوانایی خاص
این باعث میشود محتوای شما برای مخاطبان گستردهتری قابلدسترس باشد و به افراد بیشتری کمک میکند تا از مبارزه با واژگان پیچیده، اصطلاحات یا ساختار جمله اجتناب کنند.
هوش مصنوعی زمینه یک مکالمه را بهخاطر میآورد. این بدان معناست که شما مجبور نیستید سوال یا درخواست شروع خود را دوباره تایپ کنید. فقط آن را مانند یک مکالمه در نظر بگیرید و آن را بهعنوان یک سوال یا درخواست بعدی اضافه کنید. (بهعنوانمثال لطفا آن پاسخ را در سطح خواندن کلاس نهم بازنویسی کنید.)
- از یک سبک نوشتاری خیلی پیچیده یا ساده اجتناب کنید تا به حفظ تعامل خواننده کمک کنید. اگر مردم بتوانند بهراحتی مطالب را درک کنند، احتمالا علاقهمند میمانند و به خواندن ادامه میدهند.
- با سادهکردن زبان و تمرکز بر وضوح، میتوانید پیام را سریعتر و قابلاعتمادتر منتقل کنید و احتمال سوءتفاهم را کاهش دهید.
- نکته حرفهای: سطوح دیگری غیر از کلاس 1 تا 12 را امتحان کنید، مانند PHD یا برای «غیر انگلیسی زبانان».
5. درخواست پاسخ گامبهگام
این به مدل هوش مصنوعی میگوید که دنبال یک لیست متوالی و مرتب از مراحل هستید. باز هم اینها را میتوان بهعنوان سوالات بعدی گنجانید. اما اگر از همان ابتدا میدانید دنبال چه خروجیای هستید، از آنها در یک دستور استفاده کنید.
- با درخواست صریح یک پاسخ گامبهگام یا لیستی از مراحل، درخواست خود را شروع کنید. (بهعنوانمثال لطفا یک راهنمای گامبهگام در مورد نحوه تعویض لاستیک پنچر شده برای فورد فیوژن مدل 2020 ارائه دهید.)
- از اعداد یا بولتها برای تاکید بر قالب درخواستی پاسخ خود استفاده کنید. (یعنی مراحل تعویض لاستیک پنچر را با استفاده از اعداد فهرست کنید.)
- هر گونه الزامات خاص برای پاسخ را درج کنید. (بهعنوانمثال لطفا به هرگونه ابزار لازم و اقدامات احتیاطی ایمنی که هنگام تعویض لاستیک پنچر باید انجام دهید اشاره کنید.)
6. از موارد استثنا استفاده کنید
اگر اصطلاحات خاصی وجود دارد که نمیخواهید در خروجی فرآیند کار گنجانده شود، از «[کلمات یا عبارات حذفشده]–no» استفاده کنید و موارد استثنای خود را اضافه کنید. دو خطفاصله و «no» به مدل هوش مصنوعی میگوید که شما کلمات یا عباراتی را که در ادامه میآیند، در خروجی نمیخواهید.
7. پیشرفت را در اولویت قرار دهید
اگر خروجی دقیقا همان چیزی نیست که در اولین تلاش میخواستید، آنچه را که دنبال آن هستید روشن کنید. تا حد امکان از جزئیات در درخواست خود استفاده کنید (ارائه بیش از حد تقریبا غیرممکن است)، با زبانی سرراست، مانند کاری که با یک کارمند یا کارآموز جدید انجام میدهید. چیزهای جدید را امتحان کنید. مدام در حال تست، اصلاح و درخواست مجدد باشید.
[ad_2]
منبع: modiresabz.com