5 مزیت نوشتن کتاب برای مدرس مرجع

[ad_1]

هدف از نوشتن کتاب

یکی از سوالات مهم قبل از نوشتن کتاب آن است که هدف از نوشتن کتاب چیست. کتاب می‌تواند جزو محصولات ارزان شما باشد. حتی می‌تواند محصولی رایگان باشد! در فصل ششم که درباره بازاریابی محصولات آموزشی صحبت می‌کنم این موضوع را بیشتر توضیح خواهم داد.

یک استراتژی بسیار عالی این است که به کتاب به‌عنوان محصولی برای ایجاد سود نگاه نکنیم! اگر تعداد زیادی از کتاب‌مان را حتی با قیمت تمام شده بفروشیم، مسیر تبدیل شدن به مدرس مرجع را با سرعت بسیار بیشتری طی خواهیم کرد. کسانی که با خواندن کتاب، به آموزش‌های ما علاقه‌مند می‌شوند، خیلی راحت حاضر می‌شوند مبالغ بسیار بیشتری بپردازند و از آموزش‌های تخصصی‌تر ما استفاده کنند.

حتی می‌توانید در خود کتاب، تبلیغ محصولات دیگر را انجام دهید و مثلا توصیه کنید یک ویدیوی آموزشی را تهیه کنند. به این ترتیب کتاب ابزاری عالی برای بازاریابی آن فیلم آموزشی خواهد بود. پس یکی از قوی‌ترین استراتژی‌ها این است که کتاب را با سود بسیار ناچیزی بفروشید و از آن به‌عنوان ابزاری برای بازاریابی محصولات و خدمات گران‌تر استفاده کنید.

 

در این مقاله به 5 مزیت نوشتن کتاب برای مدرس مرجع می‌پردازیم:

1. ایجاد اعتبار سریع

کتاب تنها موردی است که به‌محض چاپ شدن می‌تواند اعتبار شما را به‌عنوان مدرس بالا ببرد. افراد جامعه برای نویسندگان کتاب احترام زیادی قائل هستند. گاهی پیش می‌آید که مثلا برای خرید لباس به فروشگاهی مراجعه می‌کنم. همینطور که صحبت می‌کنیم به فروشنده می‌گویم: «شما در فروش نکته بسیار مهمی را رعایت کردید.» سپس آن نکته را توضیح می‌دهم. وقتی به او می‌گویم نویسنده یک کتاب درباره فروش هستم، ناگهان شرایط عوض می‌شود. دید آن فروشنده به من عوض می‌شود. با احترام بسیار بیشتری برخورد می‌کند و سوالات بیشتری می‌پرسد. کتاب اعتبار شما را به‌عنوان متخصص بالاتر می‌برد.

 

2. افزایش فروش محصولات

اگر مخاطبان شما بدانند علاوه بر محصولات آموزشی، کتاب چاپ‌شده‌ای دارید با رغبت بیشتری محصولات را تهیه می‌کنند. به‌خصوص کسانی که بخش‌هایی از کتاب را خوانده‌اند، علاقه زیادی به تهیه محصولات دیگر شما خواهند داشت. همین الان که این کتاب را می‌خوانید اگر از مطالب آن لذت ببرید شاید تصمیم بگیرید محصولات دیگر من را هم تهیه کنید.

 

3. درخواست سخنرانی

اگر کتاب داشته باشید افراد بیشتری از شما درخواست‌ سخنرانی خواهند داشت. یکی از اتفاقات جالبی که بارها برایم پیش آمده آن است که مدیر یک شرکت یا سازمان کتابم را می‌خواند. سپس تماس می‌گیرد و از من می‌خواهد دقیقا همان مطالب کتاب را در یک کارگاه آموزشی یا همایش ارائه بدهم. یک کتاب باعث می‌شود آن فرد حاضر باشد مبلغ قابل‌توجهی بپردازد و همان مطالب را مستقیم از نویسنده کتاب بشنود. سود کتاب شاید زیاد نباشد، ولی با چند سخنرانی، مبلغ قابل‌توجهی عاید شما می‌شود که نتیجه چاپ همان کتاب است.

 

4. چاپ مقالات در مجلات

وقتی کتاب داشته باشید مذاکره با مجلات خیلی راحت‌تر می‌شود. وقتی با سردبیر یک مجله درباره چاپ مقاله صحبت می‌کنید معمولا سابقه شما پرسیده می‌شود. به‌محض گفتن این موضوع که نویسنده کتاب هستید خیال سردبیر راحت می‌شود. او مطمئن می‌شود تا حدی با اصول نگارش آشنایی دارید. شما یک نویسنده هستید، پس چاپ مقالات شما می‌تواند به اعتبار آن مجله کمک کند.

 

5. مصاحبه با شما

رسانه‌های مختلف دوست دارند با نویسندگان کتاب مصاحبه انجام دهند و از نظرات و توصیه‌های تخصصی نویسنده استفاده کنند. یک ایده‌ ساده این است که چند نسخه از کتاب را برای مجلات و رسانه‌ها به‌عنوان هدیه بفرستید. حتی شاید بهتر باشد نامه‌ای را ضمیمه کنید و در آن خودتان را معرفی کنید و آمادگی‌تان را برای همکاری اعلام کنید. شاید برخی از آن‌ها با شما تماس بگیرند و درخواست مصاحبه با شما را داشته باشند. به همین راحتی ارتباط با رسانه‌ها و مجلات آغاز می‌شود.

 

نوشته 5 مزیت نوشتن کتاب برای مدرس مرجع اولین بار در مدیر سبز پدیدار شد.

[ad_2]

منبع: modiresabz.com

پیام بگذارید