چگونه استقلال مالی داشته باشیم؟ ده قدم تا رسیدن به استقلال مالی!

[ad_1]

چگونه استقلال مالی داشته باشیم؟ ده قدم تا رسیدن به استقلال مالی!

رسیدن به استقلال و مشخصاً استقلال مالی یکی از مهم‌ترین هدف‌هایی است که هر فرد در سر می‌پروراند. داشتن استقلال مالی هم موجبات سلامت روان بیشتر ما را فراهم می‌کند و هم به جنبه‌های مختلف اجتماعی و خانوادگی ما کمک می‌کند.

اهمیتِ داشتن استقلال مالی با عبور از سنین نوجوانی رفته‌رفته بیشتر می‌شود و همه ما نیازمند آگاهی در رابطه با راه‌های رسیدن به استقلال مالی هستیم. البته نباید فراموش کرد که قبل از صحبت از استقلال مالی باید به شرایط اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی هر فرد توجه داشت. خیلی از اوقات افراد در خانواده یا محیطی زندگی می‌کنند که هیچ‌گاه واقعاً نمی‌توانند در آن به استقلال مالی برسند. درهرحال مل در این مقاله به معرفی قدم‌های مختلف برای رسیدن به استقلال مالی می‌رسیم.

استقلال مالی چیست؟

استقلال مالی به حالتی گفته می‌شود که در آن فرد به‌اندازه کافی ثروت و دارایی داشته باشد که بدون نیاز به کار یا وابستگی به دیگران، از پس هزینه‌های زندگی‌اش بربیاید. درواقع فردی که به استقلال مالی رسیده امنیت مالی دارد و بدون وابستگی به دیگران می‌تواند زندگی کند. چنین فردی از پس خرج و مخارج زندگی‌اش برمی‌آید و در رفاه و آسایش قرار دارد.

ده قدم برای رسیدن به استقلال مالی

با این گام‌ها، احتمال رسیدنتان به استقلال مالی بسیار بیشتر می‌شود:

 درست و حساب‌شده خرج کنید

برای مستقل شدن باید اقتصادی خرج کرد و برای رسیدن به یک هدف باید اقتصادی‌ترین راه را انتخاب کرد، مثلاً استفاده از مترو به‌جای تاکسی یا تاکسی به‌جای اسنپ، یا درست کردن ساندویچ به‌جای خرید آن؛ و البته فرمول خاص و مشخصی برای خرج حساب‌شده و اقتصادی وجود ندارد و باید بر اساس سبک زندگی و شرایط روزمره این پیشنهادها را عملی کرد

اهمیت خرج‌های کوچک و ریز را از یاد نبرید

ما روزانه یکسری خرج‌های جزئی و کوچک داریم که شاید به چشم نیایند اما تأثیر خود را در روند استقلال ما دارند و باید این خرج‌ها را در سال یا در ماه در نظر گرفت و بررسی کرد که چگونه روند استقلال مالی‌مان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند.

پس‌انداز را جدی بگیرید

ده قدم برای رسیدن به استقلال مالی

یکی دیگر از مسائل مهم و اساسی در استقلال مالی، پس‌انداز کردن است. این امر ازاین‌جهت اهمیت می‌یابد که شرایط اجتماعی و فردی همواره ثابت نیستند و باید تدابیر لازم برای این تغییرات را اندیشید. طبیعتاً باوجود شرایط فعلی پس‌انداز کردن را باید با احتیاط بیشتری انجام داد و باید این موضوع را هم در نظر گرفت که برای چه مدت قرار بر پس‌انداز هست؟ و بر اساس تمام متغیرها با این نتیجه رسید که چگونه و به چه میزان باید پس‌انداز کرد.

با افرادی رابطه داشته باشید که ولخرج نباشند

طبیعتاً وقتی راجع به مسائل اقتصادی و عادت‌های روزمره حرف می‌زنیم، نمی‌توان تأثیر جمع را بر شخص نادیده گرفت. وجود دوستانی با تفکر اقتصادی و پیشرو در علم اقتصاد و استقلال به ما در بهتر عمل کردن کمک خواهند کرد و می‌توانند بسیار کمک‌کننده و مشوق باشند؛ اما وجود دوستان و نزدیکان ولخرج و بی‌توجه به مسائل اقتصادی، کار را برای ما سخت‌تر خواهد کرد.

منابع درآمد متنوع داشته باشید

منابع درآمد متنوع امنیت مالی و درنتیجه استقلال مالی بیشتری به ما می‌دهند. ما باید بتوانیم در شرایط متنوع و فضاهای مختلف درآمدزایی کنیم و مثلاً هم‌زمان که در محل کار خود هستیم از فضای مجازی مثل فروشگاه‌های اینترنتی یا … درآمدزایی کنیم.

یک لیست هزینه و درآمد تهیه کنید

برای مستقل شدن باید اقتصادی عمل کرد و برای اقتصادی شدن باید یک لیست از خرج‌ها را تهیه کرد و تا حد امکان آن‌ها را اقتصادی نوشت و بر اساس آن‌ها عمل کرد. تهیه لیست می‌تواند یک دید مناسب و دقیق از شرایط مخارج به ما بدهد و به ما کمک کند تا بهتر دخل و جرممان را مدیریت کنیم

اهداف خود را مشخص کنید و به آن‌ها متعهد شوید

برای مستقل شدن باید بر اساس اهدافی عمل کرد، اهدافی حرفه‌ای و دقیق و بر اساس برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و میان‌مدت؛ و البته این تنها بخش کوچکی از مسیر است و بخش مهمِ این مسیر عمل کردن و پایبند بودن به آن‌هاست.

بدهی‌های خود را مدیریت کنید

برای مستقل شدن ممکن است نیاز به وام یا قرض کردن پول پیدا کنیم. این بدهی‌ها و روابط مالی را باید مدیریت کرد و سود و زیان آن‌ها را درنظر گرفت. ممکن است برای رسیدن به هدفی مشخص و خوب نیاز به مقداری پول داشته باشیم، ولی چیزی که اهمیت دارد، نوع پس دادن پول، ضرر و زیان‌های ناشی از دیرکرد و ناتوانی در عدم توانایی بازپرداخت پول است.

روابط گسترده ایجاد کنید و برای ارتقای کسب‌وکارتان تلاش کنید

روابط گسترده و متعدد باعث می‌شوند فرصت‌های شغلی بیشتری داشته باشیم و موقعیت‌های اجتماعی (برای انواع کارها، مثل فروش یا بازاریابی) بیشتری نصیب ما شوند. به‌صورت کلی شبکه‌سازی و حضور در یک شبکه ارتباطی خوب به‌شدت می‌تواند در استقلال مالی ما مؤثر باشند. از طرف دیگر ما باید روزبه‌روز برای ارتقای کسب‌وکارمان تلاش کنیم.

سواد و دانش اقتصادی خود را بالا ببرید

برای رسیدن به استقلال مالی ما باید درک اقتصادی بسیار بالایی داشته باشیم. ما باید با وضعیت اقتصادی کشور خود و جهان به‌خوبی آشنا باشیم و راه‌حل‌های مختلفی را برای شرایط اقتصادی مختلف در نظر داشته باشیم.

سخن پایانی مقاله استقلال مالی

ما در این مقاله به معرفی قدم‌های مختلف برای رسیدن به استقلال مالی پرداختیم. استقلال مالی یکی از مهم‌ترین هدف‌های هر فردی است و ارتباط تنگاتنگی با جنبه‌های مختلف زندگی ما دارد. ما برای رسیدن به استقلال مالی باید بتوانیم دانش اقتصادی خود را افزایش دهیم، میزان درآمد و خرجمان را به دقت مورد ارزیابی قرار دهیم، همواره با برنامه‌ریزی پیش برویم، خود را به اهدافمان متعهد کنیم و روزبه‌روز برای ارتقای کسب‌وکارمان تلاش کنیم.

چطور با شناخت بهتر پول، به استقلال مالی برسیم؟

دوره پول، به شما کمک می‌کند درآمد بیشتری کسب کنید، بهتر پس انداز کنید و پول را به طور منحصربه فردی بهتر بشناسید. روی تصویر زیر کلیک کنید:

دوره جامع پول برای رسیدن به استقلال مالی

The post چگونه استقلال مالی داشته باشیم؟ ده قدم تا رسیدن به استقلال مالی! appeared first on بیشتر از یک نفر.

[ad_2]

منبع: www.bishtarazyek.com

پیام بگذارید