;

همستر کامبت چیست؛ نات کوین ۲ یا یک کلاهبرداری بزرگ؟

احتمالا شما هم این روزها حداقل یک یا دو دعوتنامه «همستر کامبت» (Hamster Kombat) دریافت کرده‌اید، بازی تلگرامی که قرار است همه را پولدار کند. تب همستر کامبت یا همستر کمبت آن قدر داغ شده که بعد از مدت‌ها شاهد پیوستن شماره‌های جدید به تلگرام هستیم. اما همستر کامبت چیست؛ نات کوین ۲ یا یک کلاهبرداری بزرگ؟

همستر کامبت چیست؟

همستر کامبت، یکی از بازی‌های نوظهور موج پرداخت در برابر لمس (tap-to-earn) مبتنی بر تلگرام است. این بازی به طور رسمی در ۲۵ مارچ (۶ فروردین) عرضه شد. بر اساس گزارش رسمی سازندگان به فاصله ۱۱ روز بیش از ۱ میلیون کاربر جذب کرد. باز هم بر اساس ادعای سازندگان این بازی بیش از ۲۴ میلیون کاربر فعال روزانه دارد.

اما قصه این همستر چیست؟ شما در این بازی به عنوان یک همستر مدیرعامل یک صرافی مجازی ارز دیجیتال خیالی هستید و در ازای لمس کردن یک دکمه و انجام دادن بعضی وظایف سکه دریافت می‌کنید. این سکه‌ها قرار است به توکن یا همان ارز دیجیتالی واقعی قابل برداشت تبدیل شوند. گیم‌پلی و مدل تجاری بازی بی‌شباهت به نات‌کوین (Notcoin) نیست.

ساختار اصلی بازی ساده است – بازیکن یک صرافی ارز دیجیتالی را انتخاب می‌کند که می‌خواهد مالک آن باشد و روی همستر واقع در وسط صفحه ضربه می‌زند تا سود جمع‌آوری کند. هر چه سکه‌های بیشتری در موجودی صرافی انباشته شود، سطح همستر و سود روزانه آن بالاتر می‌رود.

تقویت‌کننده یا بوسترهای مختلفی در بازی وجود دارد که کسب سکه را برای شما ساده‌تر می‌کند. از کارت افزایش بهره‌وری تا افزایش سطح انرژی یا حتی خرید کارت‌هایی که اجازه می‌دهد ۳ ساعت بدون ضربه زدن کسب درآمد کنید.

اما یکی از راه های محبوب برای به دست آوردن سکه‌های بیشتر دعوت دوستان به عضویت در بازی با لینک اختصاص شما است. همین ویژگی باعث شده تا ما شاهد پیوستن شماره‌های جدیدی به تلگرام باشیم!

کاربران اکس (توییتر) و ردیت چه می‌گویند؟

با جست‌وجوی انگلیسی در اکس یا همان توییتر سابق با نظراتی به طور یکنواخت مثبت رو‌به‌رو می‌شوید. تنها با کمی نگاه به این حس می‌رسید که انگار با یک پروژه تبلیغاتی بزرگ طرف هستید. با این حال، برخی هم نگاه متفاوتی داشتند.

برخی از ساز و کار بازی انتقاد کرده‌اند. برخی در مورد آینده بازی مطمئن نیستند، زیرا می‌ترسند زمان صرف شده آن‌ها مزایای بلندمدتی نداشته باشد. مشکلات مربوط به شمارنده بازی و خطاهای سوددهی ماینینگ باعث شده تا بسیاری از پروژه ناامید شوند. در ردیت هم که معمولاً یک پلتفرم محبوب برای بازخورد کاربران برای پروژه‌های این چنینی است، بحث‌ها یا بررسی‌های دقیق وجود ندارد.

اکانت این پروژه در ایکس بیش از ۵.۸ میلیون و در تلگرام ۲۷ میلیون عضو دارد! با این حال، بخش نظرات توییتر بیشتر با پیام‌های اسپم یا تشویق‌های هیجانی پر شده است. شما نقد و نظر سازنده و مثبتی را مشاهده نمی‌کنید. تعامل یا بازخورد از تیم پروژه است.

همستر کامبت

مشکل بعدی همستر کامبت این است که وایت پیپر ندارد. وایت پیپر یا برگه سفید ایده یک پروژه کریپتو را شرح می‌دهد. همستر کامبت تیم مشخص و وایت پیپر ندارد.

نگاهی به مدل اقتصادی همستر پول ساز

انگیزه اصلی بازیکنان این است که با کسب توکن بیشتر همستر کامبت درآمد کسب کنند. ویژگی توکن بازی همستر کوین جامعه کاربری آن است. درایی‌هایی مثل بیت کوین یا اتریوم روی ویژگی‌های اقتصادی و نرم‌افزاری خاص خود تأکید دارند، اما همستر کوین، دوج یا شیبا روی گستردگی کاربران تأکید دارند.

سود بزرگ تلگرام و دنیای کریپتو

این بازی برای تلگرام و حوزه ارز دیجیتال یک بازی کاملا برنده است. تلگرام به لطف این بازی کاربر جدید جذب می‌کند و شبکه ارز دیجیتال خود یعنی TON را مجانی تبلیغ می‌کند.

از طرف دیگر پروژه‌هایی مثل همستر کامبت، نات کوین و شیبا باعث می‌شوند آدم‌هایی تازه و کاملا غریب وارد دنیای ارزهای دیجتال شوند. این اتفاق برای بازار نوپای دارایی‌های دیجیتال حسابی مهم است.

 

همستر کامبت کلاهبرداری یا سودآور؟

جواب به این سؤال بسیار دشوار است. بسیاری فکر می‌کردند نات کوین یک کلاهبرداری یا حداقل یک پروژه بی‌هدف و احمقانه است، اما این طور نبود. با این همه نباید از ریسک همستر کامبت غافل شد. همانطور که تمام پروژه‌های شبیه شیبا تبدیل به خود این پروژه نشدند، قرار نیست تمام پروژه‌های شبیه نات کوین مثل خودش سودزا باشند.

پاسخ به برخی پرسش‌های مهم و رایج درباره همستر کامبت

 

آیا همستر کامبت خطرناک است؟

همستر کامبت یک بازی است و از شما پولی نمی‌گیرد در نتیجه می‌توان گفت که به خودی خود «فعلا» برای شما ضرری نداد. البته اگر در تلگرام یا توییتر هویت ناشناسی دارید بهتر است کمی دقت کنید. وقت عضویت در همستر کوین اطلاعات اکانت خود را با بازی به اشتراک می‌گذارید. این یعنی حداقل اکانت توییتر و تلگرام مرتبط به هم مشخص می‌شوند.

آیا همستر کامبت من را پولدار می‌کند؟

پاسخ این پرسش قطعی نیست. اگر توکن این پروژه بعد از لیست شدن ارزش خوبی داشته شما می‌توانید از سکه‌هایی که جمع کرده‌اید درآمد داشته باشید. یادتان باشد ارزهای دیجیتال دارایی‌های مالی با ریسک و نوسانات بالا هستند. بنابراین، قبل از ورود به این بازار حسابی تحقیق کنید.

چگونه با مدیر و همکاران خود تعامل موثری داشته باشیم.

چگونه در سازمان خود پله‌های ترقی را به‌سرعت طی کنیم.



منبع: www.chetor.com

پیام بگذارید