;

ساخت پادکست در ۱۱ گام بسیار ساده

شروع یک پادکست آنقدرها هم که فکر می‌کنید سخت نیست. از ابزارهایی که برای ضبط نیاز دارید تا بهترین نرم‌افزارهای ویرایش، بنابراین نترسید و به دنیای هیجان‌انگیز تولید پادکست قدم بگذارید.

شروع یک پادکست می‌تواند دلهره‌آور به نظر برسد، به خصوص اگر قبلا آن را انجام نداده‌ باشید. ترفند مقابله با کارهایی که به نظر بزرگ می‌رسند، مانند شروع یک پادکست این است که آنها را به مراحل کوچک‌تر تقسیم کنید.

در این راهنما، ما دقیقا همین کار را انجام می‌دهیم و هر چیزی را که باید بدانید، از ارائه یک موضوع و تجهیزات مورد نیاز تا ویرایش و آپلود پادکست خود به صورت آنلاین را پوشش می‌دهیم. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مرحله‌به‌مرحله این راهنما را مرور کنید.

 

چرا باید یک پادکست را شروع کنید؟

پادکست مدت زیادی است که در اختیار عموم است و محبوبیت آن کاهش نیافته است. چه اهداف شخصی داشته باشید و چه حرفه‌ای، شروع یک پادکست مزایای متعددی برایتان خواهد داشت.

 

پادکست‌ها به راحتی قابل استفاده هستند

با افزایش مشغله‌ها و کمبود وقت برای درک اطلاعات، افراد به چندوظیفگی روی می‌آورند. پادکست‌ها به یک صرفه‌جویی در زمان و قالبی آسان برای مصرف محتوا تبدیل شده‌ است. ۵۹ درصد از مردم هنگام انجام کار دیگری به‌طور همزمان به پادکست گوش می‌دهند. مردم می‌توانند هنگام رانندگی یا رفت‌وآمد با وسایل نقلیه عمومی، ورزش کردن یا استراحت در خانه پس از یک روز شلوغ، به پادکست‌ها گوش دهند.

 

ارتباطات مخاطبان واقعی است

شنوندگان پادکست معمولا به برنامه‌هایی که در آنها مشترک می‌شوند، وفادار هستند. شنوندگان پادکست در ایالات متحده به طور متوسط به ۹ پادکست در هفته گوش می‌دهند. اگر برنامه شما سرگرم‌کننده است، مشکلات را حل می‌کند یا دانش ارزشمندی را ارائه می‌دهد، مخاطبان شما به برنامه شما وفادار خواهند ماند.

 

وفاداری به برند شما قوی‌تر می‌شود

ساختن یک پادکست به شما کمک می‌کند تا ارتباط بهتری با مخاطبان و جامعه‌ای از طرفداران ایجاد کنید. مشترکین پادکست نه تنها منتظر انتشار قسمت‌های جدید هستند، بلکه مشتاق به حمایت از ماموریت و برند شما هستند. پادکسترها معتبرترین شخصیت‌های رسانه‌ای در میان مردم ایالات متحده هستند و ۶۴ درصد از شنوندگان به طور فعال به دنبال پادکسترها می‌گردند.

 

فرصت‌های کسب درآمد بسیار زیاد است

پادکست‌ها با گزینه‌های مختلف برای کسب درآمد، مانند تبلیغات حمایت شده، مشارکت‌های پولی یا افزایش فروش محتوای ممتاز، فرصت‌های خوبی را برای تبلیغات ارائه می‌دهند. این یک منطقه بکر، اما امیدوارکننده برای تبلیغ‌کنندگان است؛ زیرا مخاطبان بسیار وفادار هستند و پتانسیل پرداخت بالایی دارند.

 

چگونه یک پادکست را شروع کنیم: ۱۱ گام آسان

ممکن است وسوسه شوید که یک میکروفون بردارید و شروع به ضبط کنید. این یک راه برای انجام آن است، اما تولید یک پادکست کمی بیشتر از این است. بیایید به بررسی هر کدام از این مراحل بپردازیم:

 

۱.  اهداف پادکست خود را تعیین کنید

مانند هر چیز دیگری، تعیین هدف در پادکست مهم است. اهداف روشن به شما کمک می‌کنند تا قالب و محتوای قسمت‌های خود، مخاطبان هدف و روش‌های تبلیغاتی را مشخص کنید. برخی از نمونه‌های هدف برای پادکست ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • ایجاد ترافیک و سرنخ‌های اضافی به وب‌سایت موجود شما
  • شروع یک پادکست به‌عنوان یک کسب‌وکار برای ایجاد درآمد
  • ایجاد یک برند شخصی به‌عنوان یک رهبر فکری در صنعت خود
  • به اشتراک گذاشتن یک پیام مهم و ایجاد یک جامعه
  • خوش گذراندن و سرگرم کردن مخاطبان

اهداف به‌عنوان یک معیار خوب برای سنجش پیشرفت شما و تجزیه‌وتحلیل آنچه در یک دوره زمانی مشخص به دست آورده‌اید، عمل می‌کنند. آنها همچنین به شما کمک می‌کنند تا بدانید که در مرحله بعدی باید به دنبال چه نقاط عطفی باشید.

 

۲. یک موضوع پادکست پیدا کنید

جایگاه شما به دو عامل بستگی خواهد داشت: تخصص و علاقه شما. به عنوان مثال، اگر تصمیم دارید یک پادکست در مورد استارت‌آپ‌ها ایجاد کنید، برخی از موضوعات بالقوه برای پادکست شما می‌توانند موارد زیر باشند:

  • استارت‌آپ‌های B2B
  • هک رشد
  • داستان‌های موفقیت بنیان‌گذاران

قبل از اینکه به هر ایده‌ای پایبند باشید، تقاضای آن را بررسی کنید. می‌توانید به توصیه‌های Apple Podcasts بروید و پادکست‌های مشابه را در همان دسته‌ها جستجو کنید. به رتبه‌بندی‌ها، نظرات و دنبال‌کنندگان آنها در رسانه‌های اجتماعی توجه کنید. اگر ده تا پانزده پادکست مشابه و بازخورد خوب می‌بینید، به این معنی است که تقاضا و رقابت زیادی در مورد موضوع شما وجود دارد.

 

۳. برند پادکست خود را توسعه دهید

برند پادکست شما همان چیزی است که شنوندگان شما با آن برنامه شما را تشخیص می‌دهند. این شامل عناصر بصری مانند لوگو، آثار هنری، رنگ‌ها و فونت‌ها می‌شود. همچنین لحن و سبک نمایش شما مهم است. چه پادکست شما جدی‌تر باشد چه احمقانه، چه نوع مهمانانی را که مصاحبه می‌کنید، موسیقی مقدمه و پایان. همه اینها بخشی از برند شما هستند.

قبل از انتشار پادکست خود در مورد برند خود تصمیم بگیرید و تا حد امکان سعی کنید به آن پایبند باشید. دو جنبه مهم برندسازی نمایش شما، نام پادکست و جلد هنری شما هستند.

یک نام جذاب و به‌یادماندنی برای پادکست انتخاب کنید

نام پادکست شما باید توصیفی، دقیق و جذاب باشد. از کلمه‌پردازی زیاد خودداری کنید. فقط مطمئن شوید که نام شما برای مخاطبان جذاب است و جستجو و تلفظ آن آسان است. از یک کلمه کلیدی استفاده کنید که به وضوح توصیف کند پادکست شما درباره چیست یا نام برند شما است تا مردم شما را فورا بشناسند. نمونه‌هایی از ایده‌های عالی برای نام پادکست عبارتند از:

  • کارآفرینان در آتش
  • پادکست استارت‌آپ
  • به اهداف خود با Hal Elrod برسید

 

پس از اینکه شنوندگان جدید نام پادکست را بررسی کردند، به توضیحات نگاه می‌کنند تا تصمیم بگیرند که آیا ارزش گوش دادن را دارد یا خیر. یک توضیح جذاب و گیرا شنوندگان بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد. همچنین، گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط در توضیحات شما به موتورهای جستجو (گوگل) یا دایرکتوری‌ها (Apple Podcasts) اجازه می‌دهد تا پادکست شما را بیشتر پیشنهاد دهند.

یک جلد پادکست شیک بسازید

جلد شما باید جذاب باشد و توجه شنوندگان را جلب کند. نگاهی به جلدهایی بیندازید که در Apple Podcasts توجه شما را جلب می‌کند و ببینید چه چیزی در مورد آنها دوست دارید:

  • خواندن آسان
  • نام پادکست روی آن است
  • دارای یک تصویر یا عنصر مرتبط با موضوع

 

پس از کمی تجزیه‌وتحلیل، سعی کنید خودتان جلد را طراحی کنید. ابزارهای طراحی مانند Canva قالب‌های قابل تنظیمی را برای شروع سریع‌تر ارائه می‌دهند و به شما این امکان را می‌دهند تا بدون هیچ مهارت طراحی، هر تصویری را که نیاز دارید ایجاد کنید.

اگر زمان ندارید که خودتان جلد را طراحی کنید، از یک طراح گرافیک برای طراحی تصویر جلد خود کمک بخواهید.

 

۴. در مورد یک قالب پادکست تصمیم بگیرید

قالب پادکست شما به موضوع و تراکم اطلاعات شما بستگی دارد. در حالی که برنامه‌های گفتگو به راحتی قابل استفاده هستند و نیازی به تمرکز زیادی از سوی شنوندگان ندارند، موضوعات روان‌شناختی یا تاریخی بدون توجه کامل به‌سختی قابل هضم هستند. فرمت‌های مختلف پادکست برای اهداف مختلف مناسب هستند:

  • پادکست‌های انفرادی. برای به اشتراک گذاشتن تخصص خود
  • مصاحبه‌ها. برای یادگیری از سایر متخصصان صنعت
  • میزبان‌های متعدد. برای داشتن یک گفتگوی پویاتر
  • مطالعات موردی. برای تمرکز بر یک داستان و جزئیات خاص
  • خلاصه اخبار. برای خلاصه کردن اخبار در یک صنعت
  • آموزشی. برای آموزش یک مهارت به مخاطبان خود

مشخص کردن قالب پادکست به شما کمک می‌کند تا مدت‌زمان پادکست خود را بهینه کنید. به اندازه‌ای که پیام کلیدی را بدون خسته کردن شنوندگان خود بیان کنید.

همانطور که در مورد مدت‌زمان پادکست تصمیم می‌گیرید، توجه داشته باشید که حدود ۲۰ تا ۴۵ دقیقه مدت زمان ایده‌آل برای یک پادکست است. اگر یک ساعت محتوای ارزشمند دارید، نیازی به خرد کردن آن نیست، تا زمانی که ارزش واقعی برای به اشتراک گذاشتن دارید. همچنین، همیشه می‌توانید یک قسمت را به دو قسمت تقسیم کنید.

پادکست‌های ویدیویی بسازید

ایجاد یک پادکست می‌تواند فراتر از قالب صوتی سنتی باشد. ضبط یک پادکست با ویدیو می‌تواند به شما کمک کند تا بهتر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. پادکست خود را به یک نمایش زنده تبدیل کنید و آن را به طور یکپارچه به پلتفرم‌های مختلف مانند فیس بوک، یوتیوب یا لینکدین پخش کنید.

 

۵. تجهیزات پادکست خود را تهیه کنید

شروع کردن یک پادکست نسبتا ساده است و نیاز به هزینه یا تجربه فنی زیادی ندارد. می‌توانید پادکست خود را تنها با استفاده از تلفن هوشمند و یک کامپیوتر بسازید. برای کیفیت کمی‌بهتر، پایه اولیه تجهیزات پادکست شامل موارد زیر است:

  • یک میکروفون پادکست خوب برای جلوگیری از نویز پس‌زمینه و کیفیت صدای ضعیف
  • نرم‌افزار ضبط و ویرایش برای ضبط صدا و ویرایش صدا
  • یک کامپیوتر برای استفاده از نرم‌افزار برای ضبط، ویرایش و انتشار پادکست

برای میکروفون خود، باید بین میکروفون USB و میکروفون XLR یکی را انتخاب کنید. میکروفون USB مستقیما به رایانه شما متصل می‌شود و با نرم‌افزار ضبط شما کار می‌کند. برای استفاده از میکروفون XLR، به یک رابط صوتی، میکسر یا ضبط دیجیتال نیز نیاز دارید. میکروفون XLR تجهیزات اضافی نیاز دارد، اما به شما امکان کنترل بیشتری بر کیفیت صدای شما می‌دهد.

یکی دیگر از تجهیزات مفید، هدفون است. می‌توانید از آنها برای نظارت بر کیفیت صدای خود در حین ضبط استفاده کنید، حتی اگر یک نمایش انفرادی انجام می‌دهید. یا اگر در نمایش خود مصاحبه با مهمان انجام می‌دهید، برای شنیدن صدای مهمان به هدفون نیاز دارید. برای مصاحبه حضوری، مهمانان شما نیز به یک جفت هدفون نیاز دارند.

 

۶. پادکست خود را ضبط کنید

هنگامی که تحقیق و برنامه‌ریزی کردید، وقت آن است که اولین قسمت خود را ضبط کنید! برای این کار به‌یک ابزار ضبط و ویرایش نیاز دارید. ابزاری که انتخاب می‌کنید به تعداد سخنرانان در پادکست شما بستگی دارد.

  • پادکست انفرادی. اگر تنها، میزبان پادکست هستید، هر میکروفون USB که به رایانه شما وصل شده باشد برای ضبط کافی است. همچنین، نرم‌افزار ضبط صدا مانند Audacity برای ویندوز یا GarageBand برای macOS را فراموش نکنید.
  • چندین سخنران در محل. اگر پادکست خود را با افراد دیگر به صورت حضوری ضبط می‌کنید، هر فرد به میکروفون مخصوص خود نیاز دارد. نرم‌افزار ضبط صدای شما باید از چندین ورودی به طور همزمان پشتیبانی کند. ابزارهایی مانند VoiceMeeter یا Virtual Audio Cable برای ورودی‌های صوتی متعدد مناسب هستند.
  • چندین سخنران از راه دور. برای ضبط پادکست از راه دور، به ابزاری نیاز دارید که شما را با سایر سخنرانان متصل کند و هم مکالمه شما را ضبط کند. صدا هر سخنران در کانال‌های جداگانه ضبط می‌شود و بعدا آهنگ‌ها در پس‌تولید ادغام می‌شوند. می‌توانید از اسکایپ و MP3 Skype Recorder استفاده کنید یا یک جلسه Zoom را ضبط کنید.

 

۷. پادکست خود را ویرایش کنید

قبل از انتشار پادکست خود باید فایل صوتی خام خود را ویرایش کنید. شما نمی‌خواهید سطوح مختلف صدا، صداهای پس‌زمینه، نویز، اشتباهات، مکث‌ها یا تنفس بلند که ممکن است در طول جلسه خود به طور تصادفی اتفاق افتاده باشد، در صوت نهایی باشد.

برای شروع ویرایش یک قسمت، حتما ضبط خود را به‌عنوان یک فایل صوتی ذخیره کنید. Mp3 رایج‌ترین فرمت برای ذخیره فایل‌های صوتی است، زیرا قابل فشرده‌سازی و قابل پخش در اکثر دستگاه‌ها است. فرمت دیگری که کیفیت صدای بهتری را در حین فشرده‌سازی صدا به اندازه فایل کوچک‌تر به شما می‌دهد FLAC است. تنها مشکل FLAC این است که توسط بسیاری از دستگاه‌ها پشتیبانی نمی‌شود.

ابزارهای ویرایش پادکست

می‌توانید از ابزارهایی مانند Audacity یا GarageBand برای عادی‌سازی صدای خود و روان‌ کردن جریان استفاده کنید. جدا از رفع کیفیت صدا، به یاد داشته باشید که صوت خود را با افزودن مقدمه و پایان، جلوه‌های صوتی و موسیقی پس‌زمینه در صورت لزوم، جذاب کنید. پس از پایان ویرایش، آن را به عنوان یک فایل MP3 با سمپل‌ریت ۴۴.۱ مگاهرتز و بیت‌ریت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه ذخیره کنید.

مانند هر بخش از فرایند پادکست، هر زمان که احساس کردید زمان زیادی طول می‌کشد، ویرایشگرهای پادکست دورکار را استخدام کنید و اجازه دهید صوت‌های شما را ویرایش کنند.

 

۸. به پادکست خود موسیقی اضافه کنید

پادکست شما باید برای مقدمه و پایان، موسیقی مناسبی داشته باشد. موسیقی در پادکست معمولا نوعی زنگ است که نمایش شما را معرفی می‌کند و اغلب اشعاری ندارد. پخش موسیقی در لحظات کلیدی پادکست شما به شنونده کمک می‌کند تا ساختار و جریان پادکست شما را درک کند. آنها زنگ را می‌شنوند و می‌دانند که یک وقت استراحت در راه است، یا اینکه نمایش به زودی به پایان می رسد.

می‌توانید از یک آهنگساز یا نوازنده بخواهید که برای شما موسیقی پادکست بنویسد، یا می‌توانید خودتان قطعات موسیقی بدون کپی‌رایت را پیدا کنید.  Free Music Archive و Audiosocket موسیقی رایگان ارائه می‌دهند. اگر می‌خواهید هزینه کنید، می‌توانید از سرویسی مانند AudioJungle استفاده کنید.

 

۹. یک میزبان ارائه دهنده پادکست انتخاب کنید

برای آپلود و ذخیره قسمت‌های پادکست خود، باید یک ارائه‌دهنده قابل‌اعتماد انتخاب کنید. برخی از محبوب‌ترین میزبان‌های پادکست عبارتند از Podbean ،Podomatic ،Libsyn و SoundCloud.

گزینه‌های میزبانی پادکست از چند جهت متفاوت است:

  • پلن‌های قیمت. اگر به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز داشته باشید، قیمت‌ها افزایش می‌یابد.
  • سختی استفاده. برخی از میزبان‌های پادکست رابط کاربری سخت‌تری دارند.
  • RSS Feed. امکانی برای انتشار قسمت‌های پادکست شما در دایرکتوری‌های (فهرست‌های) پادکست مورد نظر.

دایرکتوری‌های پادکست مانند Apple Podcasts و Spotify به شنوندگان اجازه می‌دهند تا پادکست شما را کشف کنند، در آن مشترک شوند و آن را دانلود کنند. برای ارسال پادکست خود به یک دایرکتوری، باید یک فید RSS برای پادکست خود در یک سرویس میزبانی ایجاد کنید. پس از ایجاد، فید RSS به طور خودکار قسمت‌های جدید را به هر دایرکتوری ارسال می‌کند.

 

۱۰. برنامه پادکست خود را تنظیم کنید

بسیاری از پادکسترهای جدید قوی شروع می‌کنند؛ اما در نهایت به Podfade برخورد می‌کنند. به تدریج قسمت‌های کمتر و کمتری منتشر می‌کنند تا زمانی که به طور کامل متوقف شوند. حفظ انگیزه برای ساخت قسمت‌های جدید در ابتدا می‌تواند سخت باشد، به‌خصوص اگر تعداد شنوندگانی را که می‌خواهید نداشته باشید.

یک راه آسان برای جلوگیری از Podfade این است که برای خود یک برنامه زمانی تهیه کنید. تاریخ‌هایی را که می‌خواهید قسمت‌های جدید را منتشر کنید انتخاب کنید و سپس به عقب برگردید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید هر سه‌شنبه یک قسمت جدید منتشر کنید، باید ویرایش را تا دوشنبه و ضبط را تا یکشنبه به پایان برسانید.

شاید آماده کردن صوت، بیش از چند روز طول بکشد؛ اما اشکالی ندارد. نکته مهم این است که فرایند تولید را به وظایف کوچک‌تر تقسیم کنید و به خودتان زمان کافی برای تکمیل هر کدام بدهید. به این ترتیب، می‌توانید به برنامه خود پایبند باشید.

وظایف معمولی که در تولید یک قسمت پادکست وجود دارد عبارتند از:

  • تحقیق موضوعی
  • پیدا کردن و رزرو مهمانان
  • نوشتن یک اسکریپت یا طرح کلی پادکست
  • ضبط قسمت
  • ویرایش قسمت
  • درج تبلیغات در قسمت
  • نوشتن توضیحات و یادداشت‌های نمایش خود
  • انتشار قسمت
  • ایجاد و ارسال محتوای تبلیغاتی برای رسانه‌های اجتماعی، وب‌سایت و…

این وظایف را با یک جدول زمانی واقع بینانه به تقویم خود اضافه کنید تا بتوانید در مسیر خود بمانید و به طور مداوم قسمت‌های جدید را پست کنید.

 

۱۱. پادکست خود را تبلیغ کنید

شما ویرایش اولین قسمت پادکست خود را به پایان رسانده‌اید و اکنون زمان آن رسیده است که به این فکر کنید که مردم چگونه نمایش تازه تولید شده شما را پیدا خواهند کرد. می‌توانید از روش‌های زیر قبل، در حین و بعد از راه‌اندازی رسمی خود استفاده کنید.

  • قبل از راه‌اندازی سه قسمت پادکست را ضبط کنید. حتما قبل از انتشار اولین قسمت پادکست، سه قیمت اول را ضبط کنید. این کار به شما زمان می‌دهد تا بدون قربانی کردن کیفیت محتوا، روی راه‌اندازی و تبلیغ پادکست خود تمرکز کنید. شنوندگان شما همچنین محتوای زیادی برای کاوش خواهند داشت.
  • از قبل یک پایگاه کوچک از شنوندگان بسازید. به دنبال‌کنندگان خود در اینستاگرام و فیسبوک اطلاع دهید که پادکست شما در راه است و هنگام راه‌اندازی آن از کمک آنها استقبال می‌کنید. از آنها بخواهید نظرات خود را بنویسند یا بازخورد بدهند.
  • از جوامع خاص استفاده کنید. به گروه‌هایی در فیس‌بوک یا لینکدین بپیوندید که مربوط به موضوع پادکست شما هستند. بحث‌های مرتبط در Reddit یا Quora نیز ممکن است در صورتی که پاسخ‌های خود را به سوالات ارسال کنید، کارساز باشد. مطمئن شوید که به این جوامع و بحث‌ها ارزش می‌دهید، نه اینکه کورکورانه پادکست خود را تبلیغ کنید.
  • شنوندگان خود را تشویق کنید که مشترک شوند، نظرات خود را بنویسند و به اشتراک بگذارند. روراست باشید و از شنوندگان خود بخواهید که به شما در رشد کمک کنند. بهترین زمان برای دعوت‌به اقدام در ابتدا و انتهای یک قسمت است.
  • با دیگر پادکسترها همکاری کنید. با میزبانان پادکست که مخاطبانی مشابه شما دارند ارتباط برقرار کنید، زیرا شانس بیشتری برای دریافت پاسخ دارید. همچنین می‌توانید گروه‌های سازنده پادکست را در فیس‌بوک پیدا کنید، جایی که می‌توانید نه تنها فرصت‌های تبلیغاتی متقابل، بلکه پشتیبانی و مشاوره نیز دریافت کنید.
  • مخاطبان مهمان خود را گسترش دهید. هر زمان که مهمانی را به برنامه خود دعوت می‌کنید، با ایجاد تصاویر نقل قول یا خلاصه قسمت، به اشتراک‌گذاری پادکست خود را در رسانه‌های اجتماعی آسان‌تر کنید. به محض انتشار قسمت جدید، مهمانان را تگ کنید تا بتوانند آن را با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارند.
  • قسمت‌ها را در رسانه‌های اجتماعی پست کنید. برای اینستاگرام استوری‌های پشت صحنه ایجاد کنید، اسلایدها یا اینفوگرافیک‌های خلاقانه را در لینکدین به اشتراک بگذارید یا ضبط پادکست خود را در فیس‌بوک به صورت زنده پخش کنید. نکته کلیدی این است که محتوای مفید و با کیفیت را در صفحات اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. به طور مداوم پست کنید و با شنوندگان خود تعامل داشته باشید.

 

سوالات متداول

پادکست چیست؟
پادکست یک نمایش صوتی از‌ پیش ضبط شده با تمرکز بر یک موضوع خاص است. کلمه «پادکست» یک ترکیبی از «iPod» و «Brodcast» است. این اشاره به زمانی است که پادکست‌ها برای اولین بار در اوایل دهه ۲۰۰۰ ظاهر شدند و می‌توانستند به راحتی روی آی‌پادها و پخش‌کننده‌های MP3 دانلود شوند. یک پادکست معمولی دارای چندین قسمت است که می‌توانید در هر زمان از پلتفرم‌های اختصاصی مانند Apple Podcasts ،SoundCloud یا Spotify به آنها دسترسی داشته باشید.

راه اندازی اولیه پادکست چیست؟
می‌توانید بدون سرمایه‌گذاری روی هیچ تجهیزاتی، تنها با استفاده از تلفن هوشمند خود، یک پادکست راه‌اندازی کنید. با این حال، اگر میکروفون، هدفون و نرم‌افزار ویرایش پادکست داشته باشید، کیفیت پادکست شما ممکن است بهبود یابد.

چگونه یک پادکست رایگان بسازم؟
برای شروع یک پادکست نیازی به چیز زیادی ندارید. فقط با یک میکروفون، کامپیوتر و نرم‌افزار ویرایش، می‌توانید یک پادکست راه‌اندازی کنید. همچنین می‌توانید پادکست خود را به صورت رایگان در دایرکتوری‌هایی مانند Apple Podcasts و Spotify منتشر کنید.

چگونه یک پادکست در Spotify شروع کنم؟
برای شروع یک پادکست Spotify، به یک حساب کاربری در Spotify نیاز دارید. پس از ضبط و ویرایش قسمت‌های خود، می‌توانید آنها را در Spotify آپلود کنید. همچنین می‌توانید هنگام آپلود اطلاعات مربوط به هر قسمت را اضافه کنید.

چگونه یک پادکست را بدون مخاطب شروع کنم؟
قبل از انتخاب موضوع پادکست، تحقیقاتی انجام دهید تا ببینید چه نوع نمایش‌هایی محبوب هستند و مردم ممکن است به چه ایده‌هایی علاقه‌مند باشند. برای جذب شنونده، می‌توانید با پادکسترهای دیگر همکاری کنید، مهمانان سطح بالا را به برنامه خود دعوت کنید و از سایر روش‌های تبلیغاتی برای انتشار برنامه خود استفاده کنید.

چگونه یک پادکست در یوتیوب شروع کنم؟
قبل از شروع یک پادکست به یک کانال یوتیوب نیاز دارید. در YouTube Studio خود، می‌توانید با انتخاب یک لیست پخش ویدیوی موجود یا تنظیم فید RSS، یک پادکست جدید ایجاد کنید.

چگونه یک پادکست را پایان دهم؟
برای نوشتن یک پایان کامل برای پادکست خود، باید از شنوندگان خود تشکر کنید، خلاصه‌ای از قسمت را ارائه دهید و یک فراخوان برای اقدام به اشتراک بگذارید. می‌توانید از شنوندگان بخواهید که مشترک شوند، نظرات خود را بنویسند یا پادکست را با دیگران به اشتراک بگذارند. اگر مهمانی در این قسمت داشتید، باید لینک‌ها و کانال‌های مهمان را نیز به اشتراک بگذارید. سپس، در انتها، می‌توانید مقداری موسیقی Outro پخش کنید.

چگونه موسیقی معرفی پادکست را اضافه کنم؟
برای افزودن موسیقی مقدمه یا پایان به پادکست خود، به یک نرم‌افزار ویرایش صدا مانند Audacity نیاز دارید. شما همچنین به یک قطعه موسیقی بدون کپی‌رایت نیاز دارید که می‌توانید از Free Music Archive پیدا کنید.

 

جمع بندی

پادکست به آن سختی که به نظر می‌رسد نیست. اگر ایده موضوع خوبی دارید و انگیزه دارید، می‌توانید در کمترین زمان یک پادکست جدید راه‌اندازی کنید. می‌توانید این راهنما را دانلود کنید تا همیشه به مراحل راه‌اندازی یک پادکست دسترسی داشته باشید. پادکست مبارک!

 


منبع: modiresabz.com

پیام بگذارید