;

بهترین روش‌های راه اندازی کسب و کار اینترنتی + ۷ کسب و کار پرسود

بهترین روش‌های راه اندازی کسب و کار اینترنتی + 7 کسب و کار پرسود

اگر مشغول خواندن مقاله راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستید، احتمالاً همواره دلتان می‌خواسته یک کسب و کار تازه برای خودتان داشته باشید تا از دنیای دیجیتال و وب کسب درامد کنید. با فرصت‌های کم‌نظیری که در این دنیای بزرگ وجود دارد، می‌توانید به‌راحتی با نشستن در خانه و کمترین زحمت، از آن پول مناسبی دربیاورید. امیدواریم خواندن این مقاله در مورد راه اندازی کسب و کار اینترنتی، برایتان مفید باشد.

کسب و کار اینترنتی چیست؟

تعریف یک کسب و کار آنلاین، ساده به نظر می‌رسد؛ اما یک کسب و کار اینترنتی، می‌تواند به صورت ۱۰۰ درصد هم آنلاین نباشد و مسائل فیزیکی و واقعی خودش را داشته باشد.

مثلاً قسمت پست کردن یک بسته سفارشی، می‌تواند از دنیای آنلاین خارج شده و وارد دنیای واقعی شود.

اما یک کسب و کار خدماتی یا یک سایت آموزشی، می‌تواند ۱۰۰ درصد آنلاین باشد.

بنابراین تعریف کسب و کار اینترنتی، آن‌قدرها هم ساده نیست.

می‌توان گفت:

یک کسب و کار اینترنتی، کسب و کاری است که در فضای وب و با استفاده از اینترنت راه اندازی شده باشد.

مشاغل دیجیتالی را می‌توان علاوه بر اینترنت، در شبکه‌های اجتماعی نیز راه اندازی کرد. ازجمله در اینستاگرام، تلگرام و …

نکته مهم تفاوت بین کسب و کار اینترنتی با کسب درآمد از اینترنت است.

می‌توانیم کسب و کار اینترنتی نداشته باشیم، اما از اینترنت کسب درامد کنیم. مثلاً با خریدوفروش ارز دیجیتال.

چرا کسب و کارهای اینترنتی و دیجیتال تا این حد رواج یافته‌اند؟

 

چرا کسب و کارهای اینترنتی و دیجیتال تا این حد رواج یافته‌اند؟

پاسخ ساده است: نیازهای انسان‌ها گسترش یافته و ضمناً تکنولوژی به طرز چشمگیری رواج پیدا کرده است.

سبک زندگی انسان‌ها با پیشرفت حیرت‌انگیز تکنولوژی، کاملاً دگرگونه شده است؛ بنابراین شیوه خرید و رفع مایحتاج زندگی نیز دستخوش تغییرات گسترده‌ای شده است.

راحتی دسترسی به گوشی موبایل و ثبت سفارشات مختلف، کار را حسابی برای کاربران راحت‌تر کرده و سود زیادی نصیب کسانی که کسب و کار اینترنتی دارند کرده است.

مهم‌ترین مزایای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

 

مهم‌ترین مزایای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی ویژگی‌ها و خصوصیاتی دارند که باعث می‌شود محبوب و پرطرفدار باشند.

در ادامه با برخی از مهم‌ترین مزیت‌های کسب و کارهای دیجیتال و اینترنتی آشنا می‌شویم:

مزیت اول: انعطاف‌پذیر هستند!

موقعی که در خواب هستید، مشغول تفریح هستید یا در سفری غیرکاری به سر می‌برید هم کسب و کار دیجیتال شما در حال پول درآوردن و کسب درآمد است.

بنابراین محدود به زمان و مکان خاصی نیست و می‌تواند سوددهی مطلوبی داشته باشد.

اما یک مغازه فیزیکی، وقتی به هر دلیل بسته باشد، دیگر توان درآمدزایی نخواهد داشت.

مزیت دوم: سرمایه زیادی نمی‌خواهد

شما برای اجازه کردن یک مغازه فیزیکی، به هزینه‌های بیشتری نیاز دارید تا راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی!

شما تنها با هزینه‌ای کاملاً کم می‌توانید یک کسب و کار دیجیتال راه اندازی کنید. اگر این کسب و کار، پیج اینستاگرامی باشد، حتی هزینه‌هاست و دامنه هم نمی‌خواهد و کاملاً رایگان است.

اگر هم سایت فروشگاهی باشد، تنها هزینه‌هاست و دامین و راه اندازی اولیه است و خرید اجناس یا ارائه خدماتی که قصد فروشش را دارید.

 مزیت سوم: با ریسک خیلی کمی همراه است!

وقتی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی هزینه‌های کمی کنید، ریسکتان نیز پایین‌تر می‌آید.

بنابراین در حالت بدبینانه هم ریسک بالایی متحمل نخواهید شد و نهایتاً مجبور به لغو آن می‌گیرید که چیزی از دست نمی‌دهید!

مزیت چهارم: همه‌چیز اتوماتیک می‌شود!

بسیاری از فرایندها در یک کسب و کار آنلاین، امکان اتوماتیک سازی دارد. مثلاً ثبت سفارش مشتریان، تماس‌های صوتی با ایشان، ارسال پیامک‌های اطلاع‌رسانی، ثبت مشخصات، تمام فرایندهای اخذ وجه و خلاصه همه‌چیز، قابلیت تبدیل شدن به یک فرایند اتوماتیک را دارد. این باعث اتلاف کمتر انرژی و زمان و پول می‌شود.

مزیت پنجم: آقابالاسر ندارید!

در یک کسب و کار اینترنتی، رئیس خودتان خواهید بود. بدون اینکه نیاز باشد به کسی جواب پس بدهید، صبح به صبح مسافت زیادی طی کنید تا به سر کار برسید، هر روز برای مرخصی رفتن مشکلاتی بزرگ داشته باشید و …

مراحل مهم راه اندازی کسب و کار اینترنتی و آنلاین

 

مراحل مهم راه اندازی کسب و کار اینترنتی و آنلاین

همه ما می‌توانیم از اینترنت کسب درآمد کنیم. این کار نیاز به مراحلی دارد که به‌طور خلاصه اینجا برایتان گفته‌ایم:

مرحله اول: خودشناسی بهترین شروع است!

اینکه فردی ریسک‌پذیر هستید یا محافظه‌کار، خلاق هستید یا اهل کارهای روتین، به هنر علاقه‌مند هستید یا کارهای فنی و سایر ویژگی‌های شخصیتی، در کسب و کاری که راه می‌اندازید مهم است.

اگر ابتدا خود را نشناسید، بعداً دچار بی‌انگیزگی و دلسردی خواهید شد و ملال بر شما چیره خواهد شد.

در ابتدا رو راست باشید و آیا به کاری که می‌خواهید شروع کنید، قلباً علاقه‌مند هستید یا خیر.

پول درآوردن بخشی از مسیر است، اما اینکه کار را با جان‌ودل انجام دهید هم بسیار مهم است.

مرحله دوم: حوزه فعالیت را انتخاب کنید

در مرحله بعد، لازم است بعد از نیازسنجی، به‌طور شفاف مشخص کنید که قرار است در چه حیطه‌ای فعالیت کنید.

اگر تجربه کار در حوزه‌ای سنتی را دارید، می‌توانید همان را به صورت آنلاین درآورید یا لااقل در کنار کسب و کار سنتی‌تان، یک کسب و کار آنلاین نیز راه اندازی کنید.

مثلاً اگر یک فروشگاه فروش پوشاک بچه‌گانه دارید، پیج اینستاگرام، سایت یا کانال تلگرام آن را راه اندازی کنید.

اگر هم تجربه کار سنتی ندارید، بهتر است فعالیت خود را در حیطه‌ای که در آن بهتر هستید، شروع کنید.

مرحله سوم: رقبا چه می‌کنند؟

مهم است که اوضاع کنونی کسب و کارهای رقیب که خیلی قوی هستند را ملاک قرار ندهید. چون آن‌ها راه درازی پیموده‌اند و سختی زیادی کشیده‌اند که به این جایگاه رسیده‌اند. ابتدای کار خود را با ابتدای کار دیگران مقایسه کنید.

اما بد نیست برای دید گرفتن و ایده یابی، به سراغ کسب و کارهای رقیب رفته و خوب تجزیه‌وتحلیل کنید و ببینید دارند چه می‌کنند.

بازار هدف را بررسی کنید و از سلیقه مخاطبین خود در فضای مجازی به خوبی مطلع شوید. نقشه‌ای برای کسب و کارتان بکشید و رقبا را خوب مورد ارزیابی قرار دهید و از دل بررسی‌شان، ایده یابی کنید.

مرحله چهارم: زیرساخت‌ها را آماده کنید!

برای داشتن یک کسب و کار اینترنتی، باید بسترهای اینترنتی را مهیا کنید.

یک پیج اینستاگرامی راه اندازی کنید، نام مناسبی برایش انتخاب کنید و قالب صفحاتتان را به دست آورید.

یا یک سایت اینترنتی درست کرده و آن را به ابزار جستجوی گوگل متصل کنید.

سپس قدم‌به‌قدم آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید و برای تبلیغات و گرفتن بک لینک، اندکی سر کیسه را شل کنید!

سعی کنید مناسب‌ترین رسانه‌ها را برای تبلیغ کسب و کارتان انتخاب کنید. لزومی ندارد در همه شبکه‌های اجتماعی باشید. فعلاً می‌توانید از یک سایت و یک سوشال شروع کنید تا بعداً با گسترش کسب و کار، به سراغ سایر شبکه‌های اجتماعی هم بروید.

مرحله پنجم: مخاطب جذب کنید، به مشتری تبدیلش کنید!

مرحله بعدی برای راه اندازی کسب و کار آنلاین، جذب مشتری و تبدیل مشتریان به مشتریان وفادار است؛ اما اصول جذب مخاطب در کسب و کار اینترنتی چیست؟ راه‌های زیادی وجود دارد.

مثلاً یکی از این راه‌ها سئو است؛ یعنی بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو. تا از این راه، در موتور جستجویی مثل گوگل بیشتر دیده شوید و در نتیجه مشتریان بیشتری داشته باشید.

برای این کار، مهم‌ترین اصل این است که محتوای جذاب و کاربردی به مخاطبین خود ارائه دهید و سایتتان، یک سایت غنی باشد.

برای جذب مشتری از اینستاگرام نیز، اصل مهم، تولید محتوای ارزشمند و کاربردی و سرگرم‌کننده است. تا سپس بتوانید به معرفی محصولات و خدمات خود بپردازید.

معرفی ۷ نوع کسب و کار اینترنتی و آنلاین پرسود

 

معرفی 7 نوع کسب و کار اینترنتی و آنلاین پرسود

با هم برخی از کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین که می‌تواند سوددهی خوبی در ایران داشته باشد را مرور کنیم:

اول: طراحی وب سایت اینترنتی

با ناپایداری شبکه‌های اجتماعی به ویژه در ایران، لزوم داشتن یاست های اینترنتی هر روز بیشتر می‌شود. طراحی وب سایت، اکنون نیاز به مهارت‌های ویژه‌ای ندارد. شما می‌توانید بدون دانش برنامه‌نویسی، با کمی جستجو و گذراندن دوره‌های کوتاه مدت، به یک طراح سایت تبدیل شوید.

دوم: درست کردن اپلیکیشن های کاربردی

با گذراندن دوره‌های آموزشی ساده، می‌توانید کارتان را برای طراحی اپلیکیشن‌های کاربردی آغاز کنید. شاید در ابتدای کار، نتوانید اپ های قدرتمند تولید کنید، اما به مرور آن‌قدر ایده به ذهنتان می‌رسد که با فراگیری زبان‌های برنامه‌نویسی به خصوص برای اندروید، می‌توانید درآمد مناسبی از این طریق به دست بیاورید.

سوم: ادمین اینستاگرام

پیج های فروشگاهی اینستاگرامی یا پیج های آموزشی آن، اکنون به شدت گسترش یافته‌اند. بسیاری از کسب و کارهای اینستاگرامی، با توجه به شمار بالای فالوورها و مشتریانشان، می‌خواهند فردی باشد که مدیریت صفحه را بر عهده بگیرد. این یک فرصت مناسب و طلایی است.

چهارم: خریدوفروش دامنه اینترنتی

خرید دامنه‌های مختلف اینترنتی با نام های خاص، می‌تواند در موقع فروششان، درآمد مناسبی نصیبتان کند.

البته اندکی ریسک این کار بالاست، اما سرمایه چندان بالایی نیز نمی‌خواهد.

پنجم: تولید محتوای متنی، گرافیکی، ویدئویی یا صوتی

گستردگی این حوزه بسیار بالاست. اکنون همه کسب و کارهای اینترنتی نیاز به تولیدکنندگان محتوا دارند. اگر استعداد نوشتن دارید و برای این کار آموزش دیده‌اید، اگر ذوق هنری دارید و می‌توانید فیلم‌های تبلیغاتی خوبی درست کنید، اگر فتوشاپ را خوب بلدید و اگر صدای خوبی دارید و می‌توانید پادکست‌های اینترنتی درست کنید، این یک فرصت عالی است.

کافی است در سایت‌های یافتن شغل، عبارت تولید محتوا را سرچ کنید تا ببینید تا چه اندازه نیاز به این شغل زیاد است.

یادگیری تولید محتوا خیلی سخت نیست، فقط چند وقت نیاز به آموزش دارد.

ششم: سئو و بهینه‌سازی وب سایت‌ها برای موتورهای جتسجو

یکی از مشاغل خوب اینترنتی که نیاز به تخصص دارد، سئو است. هر کسب و کار و هر سایت آموزشی‌ای می‌خواهد در مورتورهای جستجو بالاتر باشد تا بیشتر دیده شود. سئو یعنی اینکه بتوانید یک وب سایت را در موتور جستجو، در جایگاه بالاتری قرار دهید.

هرچه بیشتر در موتور جستجو دیده شوید، مشتری شما را زودتر مشاهده کرده و از شما بیشتر خرید می‌کنند. با یاد گرفتن مهارت بهینه‌سازی وب سایت به راحتی می‌توانید درآمد میلیونی و بسیار بالایی برای خود داشته باشید. سئوکارهای حرفه‌ای پروژه‌های متعددی در دست دارند.

هفتم: آموزش مجازی و اینترنتی

اکنون به دلایل متعدد، آموزش از راه دور طرفداران بی‌شماری پیدا کرده است.

شما دوستان عزیز در هر شغل و تخصصی که باشید می‌توانید با آموزش آن به دیگران، درآمد خوبی کسب و کنید، جایگاه خوبی داشته باشید و ضمن آن، خودتان نیز رشد داشته باشید. همچنین روابط بسیار خوبی با دیگر مدرس‌ها برقرار کرده و شبکه‌سازی گسترده‌ای داشته باشید.

و…

معرفی یک دوره علمی در مورد پول، کسب درامد و راه اندازی کسب و کار اینترنتی

در مجموعه بیشتر از یک نفر، دوره‌ای تهیه شده است تحت عنوان دوره جامع پول!

علاوه بر شناخت اصولی و دقیق پول، روش‌های نوین کسب درامد، پس‌انداز، کاهش هزینه‌ها و از همه مهم‌تر، راه اندازی کسب و کار اینترنتی را فرا خواهید گرفت.

روی تصویر زیر کلیک کنید:

دوره جامع پول | راه اندازی کسب و کار اینترنتی و آنلاین

The post بهترین روش‌های راه اندازی کسب و کار اینترنتی + ۷ کسب و کار پرسود appeared first on بیشتر از یک نفر.


منبع: www.bishtarazyek.com

پیام بگذارید